آيكون‌هاى توريستى از بناهای مشهور جهان را ببينيد  

آيكون (Icon) يك زبان كاربردى و چند منظوره در مقوله‌ى گرافيك ديزاين است. اين زبان با قابليت‌هاى نامحدودش، يكى از بهترين انتخاب‌هاى طراحان گرافيك، جهت راحت تر ساختن و بالا بردن كيفيت ارتباط بصرى با مخاطب است.

در دنياى تبليغات، در سيستم‌هاى عامل، در قوانين زندگى شهرنشينى و پيكتوگرام ها و ده‌ها مقوله‌ى گسترده‌ى ديگر، آيكون‌ها نقش نامحدودى ايفا مى‌كنند و پيام‌هاى متفاوت و طبقه‌بندى شده را به سادگى به مخاطبان مى‌رسانند.
آيكون‌ها علاوه بر تمام قابليت‌هايشان، بسيار خوش ساختار و قابل فهم هستند و به راحتى ما را به سمت موضوعات مورد علاقه يا نيازمان راهنمايى مى‌كنند و مفاهيم كليدى و كاربردى را با آسان نمودن در اختيارمان قرار مى دهند.
يكى از انواع اين زبان كاربردى، آيكون‌هاى توريستى است. اين آيكون‌ها به صورت فراگير براى معرفى آثار و بناهاى تاريخى و سمبوليك، مكان‌هاى مورد استفاده‌ى توريست‌ها و وسايل حمل و نقل، مورد استفاده قرار مى‌گيرند و به راحتى شناخته مى‌شوند.
مى‌توان گفت سادگى، زيبايى و شباهت به اصل اثر، مهم‌ترين فاكتورهاى انتخاب يك آيكون توريستى ايده‌آل است.
پست امروز را به نمايش مجموعه‌ى موفقى از آيكون هاى توريستى كه توسط يون جى كيم (yoon jea kim) طراح كره‌اى مقیم سان فرانسيسكو در سال ۲۰۱۳ طراحى شده است اختصاص مى‌دهيم. مجموعه‌اى از آيكون‌ها كه براى بناهاى مشهور سراسر جهان در اندازه‌هاى مختلف طراحى شده است.
كانسپت و فضاسازى كلى اين مجموعه، با تركيب دو فضا برگرفته از عكس مونوتون اثر سمبوليك و آيكون مينيمال همان بنا شكل گرفته كه تضاد بصرى شاخص و گيرايى را به وجود آورده است.

3d5ab3ba219e362c854ed4ba8f6fd473  Print  c75d7e84fa71d052a0cc13136da7c633  c09347c65d93e811527fde3454ee75fa

ezgif.com-resize-2

منبع


image 
imageimageimage
    1. آره منم شنیدم یکی اومده همین کارو واسه ایران کار کرده و برنده شده!!!!!
      به نظرم اول باید یه کلاس توجیهی واسه داورها گذاشت. 🙂

  1. باسلام
    من درشب هفته مرور آثار حضور داشتم و اتفاقن به يكى از دوستان گفتم كه من ارجينال اين كارهارو توى خود بيهنس ديدم اما يادم نيست طراحش كى بود فقط يادمه كه خارجى بود.ايشون هم به بنده يه جورهايى فهموندن كه بايد زيرسبيلى رد كنى چون جوايز فقط به دوستان و آشنايان و شاگردان و نزديكان تعلق ميگيره و قص على هذا…..

  2. تشکر از سایت روزرنگ و تشکر از آقای … عزیز که رعایت امانت رو کردن و خیلی دقیق آثار yoon jea kim رو عین به عین ایرانی کردن. هم در ایده و هم در اجرا و هم در حفظ دقیق کنتراست آیکون ها با بک گراند. دوست عزيز ممنونيم!

  3. كار از اين حرفا گذشته دوستان.بايد قبول كنيم كه فضاى هنر ايران بخصوص گرافيك مدتهاست كه مسموم شده و انسان هاى ميانمايه بلد شدن كه با ميانبر زدن براى خودشون كسب اعتباركنن،،،اين بيمارى مسرى و حاد خيلى وقته نفس طراحى گرافيك ايران رو به شماره انداخته و داره نابودش ميكنه،،،،بدبختانه،،،،

    1. شما برای این نفس های به شماره افتاده گرافیک چکار کردید ؟؟؟؟!! جز غر زدن و نقد کردن و دنبال نکات منفی بودن میشه یه نمونه از کارهایی که کردید رو نشون بدید تا ما هم آگاه بشیم ؟!!!

      1. شما چکار کردید؟؟؟؟؟جز سرقت ایده طراحان مطرح؟؟؟۵۰ هزار نفر این کار رو توی بیهنس دیدن و شما با وقاحت تموم نه تنها کپی کردی تازه طلبکار هم هستی!!!
        ضنما من از فضای گرافیک فاصله گرفتم و به معماری مشغولم.میدونی چرا؟چون کسر شانم میشه کار یکی دیگه رو بردارم به اسم خودم بزنم!!!

  4. سلام به روز رنگ عزیز / احسنت / خوشم آمد در بخش نظر دهی مطالبی را هم اضافه کرده اید / پیروز باشی روز رنگ
    – در نظر دادن به شخصيت ديگران احترام بگذاريد.
    – به همان صورت نظر بدهيد كه دوست داريد درمورد شما نظر داده شود.
    – خلاق باشيد و با روحيه‌ى مثبت و اثرگذار در مباحث شركت كنيد.
    – نظر شما به منزله امضاي شماست، سعي کنيد امضايتان زيبا باشد.
    – ديدگاه هاى مندرج در سايت، لزوما بيانگر ديدگاه روزرنگ نيست.

  5. با سلام. به نظر بنده نفس کارهایی که از کارهای دیگران الهام گرفته بشن هیچ اشکالی نداره و چیزیه که همه این کارو میکنن. یه وقت ما از کارهای معاصر الهام میگیریم یه وقت هم از آثار قدما . کپی کردن هم در مرحله تمرین و یادگیری خیلی هم خوبه. اما چیزی که مشکل به وجود میاره و اصلا درست نیست اٰرايه عمومی اون توی مسابقات و نمایشگاه هاست. البته من منظورم کلیه و شخص خاصی رو نمیگم. و به نظرم یکی از بهترین راه های جلوگیری از این نوع اتفاقات نمایش اصل اثار در رسانه هاست و نیازی به دعوا کردن هم نیست، کاری که سایت روزرنگ دقیقا تو این پست انجام دادن به جاست.

  6. سلام.۱-من دلیل اینهمه ناراحتی و منفی نقد کردن رو متوجه نمیشم.اتفاقن من بعددیدن کارهای این طراح کره ای فکر کردم چقدر خوب میشد اگه یکی بناهای تارییخی و دیدنی ایران رو هم اینجوری با همین کمپوزیسیون و کانسپت طراحی میکرد.۲-بعد هم که دوستان لینک دادن و کارهای آقای سلطانی….خیلی از دیدن کارها لذت بردم،۳-گاهی لازمه علته کاررو از طراحش جویا بشیم وبعد بهش توهین کنیم.من فکر میکنم همه عجولانه قظاوت کردن.۴-مرسی روزرنگ ممنونم که با گزاشتن این کارا باعث شدی کارای تهران هم دیده شه.
    ۵-فقط نمیدونم قضیه جایزه چیه چون سرچ هم کردم اما چیزی پیدانکردم

    1. قضیه اینه که این طرح ها در بیهنس طهران برنده شده!!!!
      حالا اگر خود بیهنس و داورها و رای دهندگان بدونن این کارها کپیه یه داستانه اگر ندونن یه داستان دیگه اس.
      ضمنا قضاوت صحیحه پانته ا جان نه قظاوت 🙂

    2. چهارتا غلط داشتی میشی 16
      1. اصلا نمیدونی قضیه چیه و بحث سر چی
      2. اتفاقا نه اتفاقن
      3. تاریخی نه تارییخی
      4.قضاوت درسته نه قظاوت

  7. عزیزان چقدر تند رفتین!ایشون زحمت کشیدن،عکس تهیه کردن،تمام بناها ایران رو آیکونیک کردن، حالا می مونه یه ایده و اجرا که اونم حالا شبیه بود که بود. مگه چی میشه؟؟؟!!!

  8. خداوندا لطفا احساسات خود-خدا-پنداری ، خود-مهم-پنداری ،خود-خفن-پنداری… رو از محصلان هنر دور بدار! بگید الهی آمین!

  9. جنابی که مورد حمله دوستان قرار گرفتن متاسفانه دفاع خوبی نکردند، بنده هم نه در دفاعم نه در خط حمله! منتها به عوان ناظر فقط توجه دوستان رو به این لینک‌ها جلب می‌کنم. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!
    https://www.behance.net/gallery/18858617/Minimalistic-Kyiv-Icons
    https://www.behance.net/gallery/13834325/Regional-Internet-Portals

    1. دوست عزیز از چه چیزی دفاع کنم ؟ از حملات و قضاوت ها ؟‌
      از من نقد شد و دفاع نکردم ؟‌ به من انگ زده میشه و البته که من یاد گرفتم بجای حرف زدن کار کنم ، توی پیج فیسبوکم هم عرض کردم ، نه تنها پروژه طهران کنسل نمیشه که با قدرت ادامه پیدا میکنه و بروز میشه و از طهران به تمام نقاط ایران میره ، اینکه دیگران چه قضاوتی میکنن به من مربوط نیست ، دوست عزیزی که بی محابا به من میتازه که جنابعالی با وقاحت تمام کپی کردی در حالی که اصلا منو ندیده و نمیشناسه و نمیدونه چه سابقه ای دارم در جوابشون باید چیکار کنم ؟
      من نمیدونم شما چقدر با مقوله ی آیکون آشنایی دارید ، چه کارهایی دیدید ولی همین کارهایی که شما منتشر کردید ثابت میکنه طراحی آیکون دارای یک روند تثبیت شده است ، در غیر اینصورت تمام عزیزانی که شما لینکشونو دادین دارن از روی همدیگه کپی میکنن ! 🙂
      اتفاقا منم سند و مدرک داشتم ولی واقعا دلیلی برای انتشارش ندیدم
      شما به لینک زیر توجه کن :
      https://www.behance.net/gallery/20495381/World-heritage-sites-of-Iran-Icons
      این دوست هموطنمون بعد از من این آیکونارو طراحی کرده یا حداقل بعد از من منتشرش کرده ، من نه تنها نگفتم کپی کردی که خیلی هم ازشون تشکر کردم ، میتونید کامنتمو زیر پستشون ببینید .
      دوستان طراحی آیکون یک روند مشخص داره
      من خواهش میکنم بجای قضاوت کردن همدیگه و بجای تحقیر و تمسخر حداقل باهم حرف بزنیم ، اون عزیزی که فرمودن من در همایش بیهنس حضور داشتم و کار این آقارو دیدم و بهم گفتن کپیه چرا نیومد به خودم بگه تا جواب خودم رو بشنوه ؟ هدف از این فضاسازی ها چیه ؟
      من با قدرت به کارم ادامه میدم ، دوستانم و نزدیکانم منو میشناسن و به سابقه ی من واقفن
      فک میکنم تا همین حد کافی باشه چون این آخرین پاسخ من در این سایت هست 🙂
      موفق باشید همگی و بهتره بجای حرف زدن کار کنیم و برای بالا رفتن فرهنگمون از خودمون شروع کنیم .

    2. رضا جان دمت گرم! یکی از این طراح ها لااقل به خودش زحمت داده رنگ عکس ها رو تغییر داده!
      این دوستمون اگر میامد خیلی دوستانه و با اخلاق حرفه ای توضیح میداد که آقا جان بله! این سبکی که طراح کره ای کار کرده سبک شناخته شده ایه و خیلی از طراحان هم این کار رو برای کشور خودشون انجام دادن و من نیز،،،،در اونصورت یه حرفی./
      اما ایشون با لحنی متوقع و جنگ طلبانه به منتقدای کارش جواب داد که کاملا هم اشتباه کرد.نپذیرفت که ذات این ایده رو از جای دیگه ای آورده و فقط کاری که کرده طراحی آیکونیک ساختمان های تهران بوده و این فضا و ترکیب بندی و پلان سازی متعلق به شخص دیگه ایی.
      به هرحال من با نظر شما صددرصد موافقم که کپی کردن در مرحله تمرین و یادگیری خیلی هم خوبه. اما چیزی که مشکل به وجود میاره و اصلا درست نیست اٰرایه عمومی اون توی مسابقات و نمایشگاه هاست.

  10. برای یافتن الماس زمین های خودت را جستجو کن
    ذره ذره خاک ذهنت اگر به اقتدار اراده ات پیوند خورد،نسلی را به آسمان میکشاند..
    بتهون ناشنوا بود. اما جهان را به تسخیر ‫#‏ستاره‬ هایش کشاند…

  11. جناب سلطانى بزرگى گفته سعى نكنيد آب را گل آلود كنيد تا عميق بنظر برسيد!
    من از طراحانى هستم كه هفته اى يكى دوبار به اين سايت سرميزدم.اما چيزى كه باعث شد اين مطلب رو ببينم شيركردنش توسط خود شما در فيس بوك يود.زيرا كه ما درفرندليست همديگر حضور داريم و با درجه خفيفى از اشنايى دورادورهمديگر را ميشناسيم. شمايى كه الان مياى و ميگى دوستان لطفا باهم حرف بزنيم به جاى تمسخر، اولين كارى كه كردى موضعى افشاگرايانه و تهاجمى نسبت به سايت روزرنگ و اين پستش در پيجت راه انداختى و تهديدآميز درباره انتشار مسيجها(كه من اصلا نميدونم چى ميتونه باشه ولى حدس ميزنم چيز چندان دهشتناكى نبوده با سابقه اى كه از اين سايت سراغ دارم) صحبت كردى.من و خيلى از دوستانتان امديم و مطلب را مشاهده كرديم و كامنت ها را خوانديم و باز به صفحه شما رجوع كرديم و استتوسهاى بعدى شما را هم خوانديم.
    اما يك نكته كه بد نيست بدانى اينه كه مطمئنم خيلى از عزيزان حاضر از دوستان و شايد آشنايان شما باشند اما به خاطر حفظ دموكراسى و شأن نظرشون به انتشار اسمشون علاقه اى نداشتند از جمله خود من.چرا كه با چيزى كه من از شما ديدم شخصا ترجيح دادم با يك اسم مستعار با شما طرف بشم تا مورد تهديدات يا حملات احتمالى شما در فيس بوكت قرار نگيرم(مثل سايت روزرنگ)
    نكته بعدى درباره لينك هاييست كه شما و رضاجان منتشر كرديد. حتى اگر بپزيريم كه اين يك روند تثبيت شده است به فرمايش شما(كه البته روندهاى تثبيت شده يك خالق دارند و صدها پيرو) پس چه جاى بحث است؟ شما از روندى تثبيت شده پيروى كرديد و از دانش شخص ديگرى براى اعتبار طرح هايتان بهره برديد.حتى به درايت من، آن دوست ديگر طراح زحمات بيشترى براى مجموعه ايران كشيدند به نسبت شما و به دامنه خلاقيت خود مراتبى را اضافه كردند(من جمله توسعه رنگ و شاكله ى لى اوت و البته بناى آيكون ها را با دخالت دادن عناصر معنايى مثل رود و درخت دجار تحول كردند= اين مفهوم مستقيم خلاقيت است كه شما رعايت نكرديد)
    موفق باشيد اما مطالب دشمن تراشانه در فيس بوكتان را فراموش نكنيد و براى ساختن فرهنگ رودروى آيينه بياستيد.
    آرزوى شادى

  12. من هم تصميم گرفتم نظرم رو بگم، منم از دوستاى فيسبوك شما هستم فرشاد خان…يه استتوس گذاشتي و بعد حذفش كردى/توش دلايلت رو براى اين كه اينكار نه كپيه و نه الهام آورده بودى.اولين دليل ويران نمود مارا:
    ((من فلانى و فلانى رو يه ماهه مى شناسم و كلا دوبار ديدمشون!!!!!!!!))
    بقيه دليلات هم درست يادم نيست اما هيچ اشاره اى نكرده بودى كه اين كار يك مرجع داره و به سايت روزرنگ هم اتهام وارد كرده بودى كه عليه ت قصد جوسازى داره.
    من هم اومدم سايت رو ديدم!اين يك پروژه است بدون هيچ اشاره به تو و كارهات.
    كمى از غرورت كم كن و به تفكرت اضافه
    ضرر نداره بخدا

  13. پسر جان کپی کردی .. حداقل رنگشو عوض میکردی
    با این وضعیت تمام روی جلد هاتم جای بحث داره ..
    خودت بگو اونارو از کجا آوردی تا ما نگردیم..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *