ابزار جدید هوش مصنوعی فتوشاپ انتخاب یک شی در تصویر را بسیار آسان کرده است

شرکت ادوبی سال گذشته، ابزار جدیدی به نام «Select Subject» روی فتوشاپ قرار داد که انتخاب یک سوژه یا شی در یک تصویر را به شدت آسان می‌کرد.این ابزار برای شروع نقطه بسیار خوبی بود ولی یک مشکل بزرگ داشت. این ابزار براساس تصویر وارد شده عمل می‌کرد و اگر شما می‌خواستید یک شی را به صورت کاملا مجزا انتخاب کنید؛ باید کارهای اضافه دیگری هم انجام می‌دادید.اکنون، در نسخه جدید فتوشاپ شاهد ابزار هوش مصنوعی به نام «Object Selection» هستیم که واقعا انتخاب یک سوژه یا شی در هر تصویری را فوق‌العاده آسان کرده است. این ابزار در کنار ابزارهای معروف دیگری مانند magic wand و quick selection عرضه شده و به صورت مستطیلی شکل است.

تمام کاری که شما باید برای انتخاب یک سوژه در عکس انجام دهید؛ قرار دادن آن سوژه در مستطیل ابزار Object Selection تا فتوشاپ به طور خودکار و هوشمندانه‌ای آن چیزی که می‌خواهید جداسازی کنید را انتخاب کند.

به طور مثال، می‌توانید یک نفر را از میان دوستان خود انتخاب یا فردی که دوست ندارید را از عکسی حذف کنید. با زوم کردن روی تصاویر، می‌توانید شاهکارهای دیگری هم انجام دهید.

پیشرفت هوش مصنوعی ادوبی

این ابزار تنها برای حذف سوژه‌ها از تصویر نیست و می‌توانید با کمک آن سوژه‌های جدیدی به تصویر اضافه کنید. مثلا، بشقاب‌ها و غذاهای جدیدی به تصویر اضافه کنید یا با ابزارهای Select و Mask روی فضاهای کاری، لبه‌های پروژه‌ها و برخی ماسک‌ها کار کنید.

البته، این ابزار هرگز کامل نیست ولی هنگامی که بخواهید روی موضوع‌های پیچیده کار کنید یا بخواهید یک شی را در تصویری شلوغ و چند لایه انتخاب کنید؛ ابزار Object Selection باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

شرکت ادوبی در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود در نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ است و مطمئن باشید در آینده شگرهای بیشتری از آن خواهیم دید. همین‌طور، دقت و کیفیت این ابزارها به مرور زمان بهتر می‌شود.

این ابزارها اگرچه ویرایش تصاویر را برای کاربران مبتدی آسان‌تر می‌کنند ولی شاید باعث رنجش خاطر کاربران حرفه‌ای فتوشاپ شود. روزگاری نه چندان دور، انتخاب یک سوژه در عکس تکنیکی بود که باید برای یادگیری آن چندین جلسه آموزش می‌دیدید.

منبع