استیکر به سبک اینارو

« از اولین روزهای شروع پروژه ” اینارو” حدود 2 سال پیش این ایده مطرح شد که بر اساس کاراکترهای مجموعه استیکر هم طراحی کنیم. اما به دلیل حجم زیاد کارها و همچنین نهایی نبودن کاراکترهای ثابت به تعویق می افتاد تا اینکه بالاخره در شهریور ماه این مجموعه استیکرها طراحی شدند. برای هر حالت چند اتود زدم تا به طرحی کلی از حس مورد نظر برسم. با مشورت تهیه کننده ” امیر کاهانی” و کارگردان مجموعه در مورد اینکه کدام شخصیت را در کدام فیگور قرار بدهیم تصمیم گرفتیم و بعد مرحله اجرای نهایی را شروع کردم. در کل از ابتدا تا انتشار پروژه حدود دو هفته زمان برد.

در مجموعه اینارو طراحی کاراکترها و استوری بورد به عهده خود من است. به دلیل همین شناختی که از مجموعه و کاراکترها داشتم از طرف سفارش دهنده محدودیتی نداشتم و آزادانه عمل می کردم. اما قبل از انتشار جمله‌های هر استیکر سلیقه و نظر سفارش دهنده هم درنظر گرفتیم. این مجموعه برای مخاطب جوان و بزرگسال طراحی شده.

در مرحله اتود دو نکته را رعایت می کردم؛ اول اینکه سعی کنم استیکرها فقط برای یک حس و حالت نباشند. بلکه هرکدام به صورت جداگانه یک شوخی تصویری و کارتونی داشته باشند. دوم اینکه تا جای مقدور از کلیشه ها فاصله بگیرم . موفق بودن در فضای رسانه‌ای جدید را می شود از تعداد بازنشر و میزان استفاده‌ عمومی سنجید و موفقیت واقعی یک اثر زمانی ا‌ست که کاربران عادی فضای مجازی از ان استقبال کنند.

در سال های اخیر استفاده از ایموجی و استیکر در مکاتبات مجازی بسیار رایج شده که این بستر مناسبی را برای تبلیغات و آموزش فراهم می کند. آناتومی کاراکترهای اینارو به خاطر نداشتن گردن و شکم ، طراحی برخی فیگورها را سخت و محدود می کرد. در چنین مواقعی ناچار می شدم روی حالات چهره متمرکز شوم تا به حس مورد نظر برسم.»

«محسن ایزدی» طراح این مجموعه، متولد 1362 شهر آبادان است و از سال 83 به طور حرفه ای  در زمینه کاریکاتور فعالیت می کند.



image 
imageimageimage