اعداد قصه‌گو

تصویرسازی آموزشی از جمله ژانر های کم طرفدار در تصویرسازی کشورمان است. گونه ای که در سطح دنیا کارکرد ویژه اش را همواره حفظ کرده و همزمان با رشد خود، سطح دانش بصری مخاطبین را هم ارتقا می دهد. تنوع و گستردگی موضوعات در تصویرسازی آموزشی، گاه می تواند قابل رقابت با ژانر داستانی باشد. مجموعه ای که در ادامه می بینید، اگرچه پروژه ای شخصی است و هنرمند در خلق آن دغدغه های آموزشی نداشته است اما با توجه به سوژه انتخابی، می توان این مجموعه را نمونه ای جذاب در ژانر آموزشی به حساب آورد. اعداد در آثار «محمد قلیزاده» سازه های چوبی هستند که داستان هایی در دل آنها روایت می شود.

محمد قلیزاده متولد 1371 است و دانشجوی کارشناسي ارشد رشته تصویرسازی. دوسالانه تصویرگری سال 93 ، هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و فستیوالCow اکراین در سالهای 2015 و 2014  از جمله رقابت هایی هستند که آثار او در آنها به نمایش درآمده. قليزاده به تصویرسازی داستان های ادبیات کهن، اسطوره و تاریخ علاقه دارد، با این وجود مجموعه «اعداد» را به عنوان پروژه ای شخصی کار کرده است.

1

2 3 4 5 6 7 8 9
image 
imageimageimage
  1. سلام
    تصویزسازی خوبیه اما نه برای سنی که تازه داره اعدادویادمیگیره .جدیدا تصویرسازا برای هرسنی ، سبکیوکارمیکنن که گرافبستها یاهنرمندها خوششون بیاد و مطرح بشن ومخاطب اصلی فراموش میسه

    1. اگه توضیحات رو دقیق بخونید نوشته شده که تصویرگر در خلق اثر اصلا دغدغه آموزشی نداشته و از نوع تصویرگری کاملا پیداست که مخاطب تصویرگر کودک نیس که بخواد فراموش بشه . این توانایی در فضاسازی و تکنیک بنظرم چیزی نیس ک به سادگی بشه نادیده ش گرفت و اون رو راهی صرفا برای مطرح کردن خودشون دونست . داستان این اعداد بنظر خیلی فراتر از جنبه آموزشیه و واقعا قابل تحسینه .

  2. خیلی خوشگلن ، شاید این اعداد رو برای طراحی تقویم استفاده کنن ،مناسبتر باشه ،ولی خیلی سر گرم کننده و زیبا هستن ، موفق باشید

  3. با توجه به خلاقیت و ابده پردازی اول باید تشکر کرد بخاطر شکستن عادتهای قبلی در تصویرسازیهای کلیشه ای گذشته، چون اینبار شما تکرار مکررات نکرده اید وخوش ذوق عمل کردید.
    و اما من در باب نقد بعضی از اعداد بعنوان مثال عدد “شش” را به لحاظ خوانایی مورد تحلیل قرار میدهم و بنظر جای کار بیشتری دارد! از لحاظ مفهوم هم گویی تلاشی در جای جای اثر هست، چه بسا خواهشمندم از مسولین سایت تا خلاصه داستانی از زبان هنرمند در راستای هدف اثر به متن بیفزایند.
    با تشکر

  4. کاری فوق العاده زیباوارزشمند انجام دادید آقای قلیزاده….
    من به شخصه خیلی لذت بردم..
    کاملامشخص هس که باعشق و احساس فراوان اینکار به انجام رسیده..براتون ارزوی موفقیت های بیشتری دارم..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *