اپرای فانتزی کودک

« “اپرای فانتزی کودک/ فصل اول آواز و ترنم ” عنوان کتابی است از شیوا الله وردی(شاعر و نوازنده) که در سال 1398 با تکنیک دیجیتال و نرم افزار فتوشاپ انجام داده‌ام.

با توجه به این که موضوع، تصویرسازی آموزش هنر موسیقی به کودکان بود سعی کردم تا فضایی شاد و فانتزی برای بچه‌ها ایجاد کنم که در آن حس خیال انگیز و روح درونی موسیقی القا شود به‌خاطر همین فضایی رویایی ایده اولیه این پروژه بود.

روند اجرای پروژه‌های من به این صورت است که بعد از خلق ایده و به دست آوردن ترکیب بندی ذهنی مناسب و با قرار دادن خودم در آن فضا شروع به اجرای اتود دیجیتالی تصویرسازی می‌کنم و بعد از تایید اتود توسط سفارش دهنده شروع به اجرای رنگی فریم‌ها متناسب با محتوا و فضایی که دارند می‌کنم و سعی می‌کنم با رنگ‌ها فضا را خیالی‌تر و جذاب تر کنم.

نوع طراحی کاراکتر، سبک، اجرای رنگی کار و ترکیب بندی‌هایی که از فضای ذهنی من شکل گرفته باعث شده هر فریم تصویرسازی شده من دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشه  و کلا تلاش می کنم صفر تا صد کار فضای ذهنی و سبک اجرایی خودم باشد و کارم متمایز باشد.

به لطف انجام این پروژه با نگرش کودکان نسبت به جزئی‌ترین عناصر فریم‌ها بیشتر آشنا شدم و همین موضوع باعث شد تا در انتخاب عناصر و کاراکترها به چالش کشیده بشم تا تصاویری جذاب‌تر و تاثیرگذارتر برای کودکان خلق کنم.»

 

 

 

 

پروژه هزار و یکشب:
ادبیات کهن ایران منبعی غنی از فرهنگ و مفاهیم دیرینه‌ای است که خیلی از آن‌ها امروزه به دست فراموشی سپرده شده است و تصویرسازی این مفاهیم، کمک به بازنمایی دوباره آن‌ها می کند. من در اینجا یک داستان از مجموعه هزار و یک شب را انتخاب و چهار فریم از آن را تصویر سازی کرده‌ام. تکنیک هر چهار فریم میکس مدیا می باشد. دلیل انتخاب این موضوع، رواج دادن داستان‌های کهن ایرانی و بازنمایی آن‌هاست.

 


image 
imageimageimage