«اینارو» ببین! / مجموعه انیمیشن‌های «اینارو»

اینارو انیمیشنی است که با نگاه به همین مخاطبین  شبکه های اجتماعی پی ریزی شده و با دست مایه قرار دادن شوخی های اجتماعی سعی در افزایش این مخاطبین دارد.

با گسترش این شبکه ها هنرمندان نیز به تولید آثاری می پردازند که نخستین محل عرضه و نمایش آن ها همین ها می باشد. انتقال سریع و به روز بودن، از مهم ترین ویژگی های این دست آثار است.

« این مجموعه حدود یک سال قبل، در تابستان 94 با تشکیل اتاق فکری از اهالی فعال در عرصه رسانه آغاز شد. پس از برگزاری جلسات متعدد تصمیم به تولید انیمیشن هایی کوتاه با حداکثر زمان یک و نیم دقیقه با موضوعات جذاب برای عموم و بالاخص جوانان و نوجوانان گرفتیم.

هدف ما در وهله اول پخش این مجموعه از شبکه های مجازی و بعد از آن شبکه های تلویزیونی است. موضوع این انیمیشن ها بیشتر طنز اجتماعی است. نگاه مان به مسائل و مشکلاتی است که در اثر رفتار های غلط خود افراد جامعه بوجود می آیند، سعی می کنیم با نگاهی طنز این رفتارها را به چالش بکشیم.

از آنجایی که در روند تولید این انیمیشن ها زمان اهمیت زیادی دارد، تصمیم گرفتیم از تکنیکی ساده استفاده کنیم اما در عین حال می خواستیم تفاوت هایی بین این مجموعه با سایر کارها بوجود بیاوریم.

برای افزایش حس و حال کار بنا به فراخور صحنه، کلید ها به صورت مجزا طراحی شدند و به این ترتیب شاهد فریم هایی هستیم که حرکت ها در آن ها بصورت دستی طراحی شده اند. علاوه بر این، طراحی های مناسب و خوش رنگ و لعاب « محسن ایزدی» باعث شده کار از نظر تصویر بازخورد بسیار مطلوبی داشته باشد.

مهمترین چالش این پروژه، خواست ما برای خلق اثری متفاوت و در عین حال جذاب است. همین موضوع حساسیت را در فرم طراحی ها بالا برد. این مجموعه می تواند واکنش سریعی نسبت به مسائل روز از خود نشان دهد برای اینکه ما محدود به انیمیشن نیستیم.

از کمیک استریپ و کارتون های تک فریم محسن ایزدی برای ارتباط موثر با مخاطبین استفاده می کنیم. همچنین خط قرمز های آن برای قسمت هایی که قرار است فقط در شبکه های اجتماعی منتشر شوند بیشتر منطبق با خط قرمز های سینمایی کشورمان است تا تلویزیون ملی.

همین مسئله باعث می شود بتوانیم وارد حوزه های جدید شویم و حرف هایی بزنیم که قبلا گفتن آن در قالب انیمیشن امکان پذیر نبود. در عین حال شوخی های «اینارو» همیشه پاکیزه است و از معیار های عرفی فرهنگمان فراتر نمی روند.»

توضیحات بالا از زبان تیم تولید مجموعه « اینارو» است، پروژه ای که با همکاری سه نفر و در شرکت « پردازش تصویر پویانما» تولید می شود. « امیر کاهانی» کارگردان و محسن ایزدی نویسنده، طراح شخصیت، پس زمینه، استوری بورد، طراحی و ایده پردازی کارتون استریپ ها هستند. « پدارم ابراهیمی» در کنار دونفر بالا از نویسندگان دیگر این انیمیشن ها است. « محمدرضا صولتی» نیز گوینده متن است.

اینارو

اینارو اینارو اینارو اینارو INAROOO-04 INAROOO-08B INAROOO-07 baadkonha 6_00902 Love_size_00505Love_size_00158 07 Etude (6)
Poster004 LOGO06

https://aspb11.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/47d35ee2ef5a7aa4ad4612d5ded0e3de4724309-360p.mp4


image 
imageimageimage