بد نگاه نکنید، بد نبینید، بد صحبت نکنید / هویت بصری یک رستوارن مافیایی / Beetroot

با معکوس کردن مفهوم و پیش‌زمینه اصیلِ این نام پیتزا فروشی The Dons (Don از نام لاتینی dominus به معنای پروردگار) و با حفظ ارتباط آن با مافیای فرهنگ پاپ ایتالیایی و با یک روش ظریف و طنزآمیز، استودیو بیترووت Beetroot هویت بصری این رستوران را بر اساس یک لوگوی هندسی و سیاه و سفید طراحی کردند که چهره “سه میمون عاقل” را نشان می‌داد.
در نتیجه‌ی ارتباط این تصویر با نام، نوع و پیش‌زمینه فرهنگی رستوران، اصل “بد نگاه نکنید، بد نبینید، بد صحبت نکنید” در اینجا به عنوان یک جایگزین از “اومرتا omerta” به نام عهد سکوت با توجه به اعمال، مکانهای نگهداری و هویت‌های گرفته شده توسط اعضای این مافیا، نمایش داده می شود.
در مطالعه دوم، این “میمونها” ممکن است به عنوان یک طلسم بامزه درک شوند که می‌تواند منبعی از یک تنوع از کاربردها شامل گرافیک داخلی، بسته‌بندی، زیربشقابی‌های خوردن و آشامیدن و غیره و همچنین گرافیک تبلیغاتی باشد.
یکی از کاربردهای مهم این “میمونها” نماد مکانیکی ویژه طراحی شده از رستوران بود که به هر میمون اجازه می‌داد به داخل دیگری منتقل شود.
این پروژه توسط استودیوی بیترووت Beetroot طراحی شده است که یک گروه طراحی  در تسالونیکی یونان است. تمام اعضای گروه، متخصصانی علاقمند و حرفه‌ای در زمینه طراحی‌ هستند. بیترووت Beetroot از سپتامبر سال 2000، در جستجوی روش‌های جدیدی از توصیف خلاقیت و فراهم آوردن راه‌حل‌های دیزاین است.

هویت بصری-روزرنگ (1)

هویت بصری-روزرنگ (2) هویت بصری-روزرنگ هویت بصری-روزرنگ (3) هویت بصری-روزرنگ (4) هویت بصری-روزرنگ (5) هویت بصری-روزرنگ (6) هویت بصری-روزرنگ (7) هویت بصری-روزرنگ
منبع
image 
imageimageimage