برنامه 10 ساله فیس بوک برای تبدیل شدن به ماتریکس

در 10 سال آینده فیس‌بوک علاقه‌مند است که هر کس در هر جای دنیا بتواند به یک هدست واقعیت مجازی وصل شود و لحظاتی را با خانواده و دوستانش بگذراند. این کانسپتی است که نمایندگان فیس بوک در کنفرانس سالانه F8 که به تازگی در آمریکا برگزار شد معرفی کردند. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) موسس و بنیانگذار فیس‌بوک به یک نمودار ساده اشاره کرد که نشان می‌دهد در حال تجربه کردن تجربه‌های پیچیده‌تری هستیم. نقطه پایان منطقی این تجربه‌ها، یک واقعیت تکامل یافته و مجازی است.

3044350-inline-i-1b-facebooks-10-year-plan-to-become-the-matrix-copy
در ابتدای کنفرانس F8، فیس‌بوک از یک برنامه بزرگ رونمایی کرد. توسعه و ساخت اپلیکیشن جدید فیس بوک با نام”Parse ” که به سازندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند تنها با چند خط کد نویسی ساده وارد یک اکوسیستم اینترنتی شوند؛ به عنوان مثال یک سیستم اتوماتیک آبیاری گیاهان. به این ترتیب با چند خط کد، این سیستم را می توان راه اندازی کرد و به آن منطق داد. می توان این ایده را این گونه ساده کرد که چند خط کد نویسی، یک دستگاه گنگ را قادر خواهد ساخت تا با فیس بوک صحبت کند.

3044350-inline-i-2-facebooks-10-year-plan-to-become-the-matrix
همچنین در این کنفرانس، برای چیزهایی در زندگی ما که نمی توانند به Parse وصل شوند (مانند اتفاق های زنده مثلاً یک بازی بسکت‌‌بال) فیس بوک الگوریتمی نشان داد که می‌تواند صدها ورزش مختلف که در زمان واقعی در حال برگزاری هستند را تشخیص دهد. این، یک گونه‌ی هوش مصنوعی مجازی است که قبلاً توسط مایکروسافت به کمال رسیده بود. اگرچه این فقط برای رویداد های ورزشی است؛ اما یک نکته را اثبات می‌کند و آن این است که فیس بوک در حال به وجود آوردن این توانایی است که جهان اطراف شما را اتوماتیک وار با دیدن آن از میان یک دوربین تعریف کند.
و در نهایت در این کنفرانس، مایکل ابرش(Michael Abrash)  توضیح داد که استفاده از عینک Oculus Rift در آینده چگونه خواهد بود. امروز، کاربران غرق در نگاه کردن به یک بازی ویدئویی یا فیلم هستند که ادراک آن ها را کاملاً در بر می گیرد؛ اما ابرش گفت این درگاه به مرور تکامل خواهد یافت.

3044350-inline-i-3-facebooks-10-year-plan-to-become-the-matrix 3044350-inline-i-4-facebooks-10-year-plan-to-become-the-matrix
دیدگاه Abrash با این واقعیت که فیس بوک در حال گسترش تکنولوژی Parse است تا دستگاه های ما را به اینترنت وصل کند و این توانایی که دنیای اطراف ما را از طریق الگوریتم های تصویری تمیز دهد ترکیب کنید، آنگاه یک زیر ساخت کامل خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد با چیزهای فیزیکی واقعی درون دنیای مجازی قلابی خودتان ارتباط برقرار کنید.
همه‌ی این‌ گفته‌ها به نتیجه گیری 10 ساله واقعیت مجازی فیس بوک بر می‌گردد: وقتی دوستان ما وصل هستند، دستگاه های ما وصل هستند و چهره های ما وصل هستند، همه‌ی ما خود را درون دیوارهای فیس بوک زندانی می‌کنیم و آنقدر بی‌خیال و خوش باور هستیم که هیچ گاه این محیط را ترک نخواهیم کرد!

23984f01a0eb54624ec7a319fcfc4343

 

منبع