برگزیدگان چهارمین دوسالانه ملی پوستر رضوی

مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوسالانه ملی پوستر رضوی در تاریخ شنبه 24 اذر ماه سال جاری در محل سالن همایش های پردیس دانشگاه نیشابور برگزار شد.

با تصمیم هیات داوران به جای انتخاب و اعلام رتبه های اول تا سوم، 3 اثر به صورت مشترک به عنوان اثر برگزیده معرفی شدند؛ بدین ترتیب لوح تقدیر اثر برگزیده، تندیس دوسالانه ملی پوستر رضوی و مبلغ پنجاه میلیون ریال، به ترتیب حروف الفبا به سما بیاتی، درسا خاکپور، و وحید یعقوبلو اهدا گشت. همچنین هیات داوران سیدمهدی بیضایی، خاطره دهقانی، مرتضی رحمتی، عاطفه شید مودب و زهرا یوسفی را شایسته تقدیر اعلام نمودند.

گفتنی  است از تعداد 266 اثر ارسال شده به دبیرخانه دوسالانه 100 اثر به نمایشگاه راه یافتند. این آثار از تاریخ 24 الی 29 آذرماه سال جاری در محل نگارخانه رضوان مشهد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داشت. هیئت انتخاب و داوری آثار بر عهده  قباد شیوا، حسن موسی زاده، مهرداد صدقی، احسان مهدوی و محراب اسدخانی بوده است.

سید مهدی بیضایی

خاطه دهقانی  درسا خاکپورزهرا یوسفی سما براتی عاطفه شید مودب مرتضی رحمتیوحید یعقوبلو


image 
imageimageimage
  1. سلام
    هیچ گاه اگر کارم جز رتبه ها و حتی شایسته تقدیر نشده باشه در جشنواره های مختلف هنری شکایت نداشتم و نخواهم داشت، ولی واقعا توی انتخاب آثار رتبه های اول تا سوم کلی سوال برام پیش اومد با دیدن این پوسترها!!!!!!
    شاخصه انتخاب یک پوستر خوب و گویا آیا پوستر خانم های سما بیاتی و خاطره دهقانی هستش!!!؟
    آیا کار خانم عاطفه شید مودب که بسیار پر کار و کار آقای وحید یعقوبلو نباید جزء رتبه ها باشه؟
    داوری ها چگونه و بر اساس چه معیاری انجام شده؟
    خواهشا کسانی که اهل فن هستند به من توضیح بده و مرا روشن کنند؟

  2. با شما موافقم آقای رحمتی
    البته این سوال رو باید از هیئت داوران پرسید
    آقای صدقی، مهدوی و اسدخانی که به کنار، از آقای شیوا هم که انتظاری نباید داشت و اصولا انتخاب ایشون برای جشنواره فرهنگی مذهبی جای سوال داره، فقط میمونه جناب موسی زاده که به احتمال فراوان ایشون هم در مقابل بقیه اساتید نمیتونستن کاری انجام بدن…

  3. برگزارکننده جشنواره دانشگاه هنر نیشابور بود، بدیهی است که برگزیدگان هم از دانشجویان این دانشگاه باشند. در مراسم اختتامیه گویا رقابت بین دانشجویان این دانشگاه بود! چرا باید از سه برگزیده دونفر از دانشجویان این دانشگاه باشند!؟ کلا جشنواره ضعیفی بود از اعلام فراخوان گرفته تا سایت و بارگذاری آثار و داوری و …

  4. واقعا جای تعجب و تعمق داره از انتخاب طرح های برنده !!!
    کم کم دارم به این نتیجه میرسم که ظاهرا دستهایی هست که میخواد سطح ِ سواد و سلیقه ی ِ دیداری افراد ِ جامعه رو پایین نگه دارند …
    بقیه دوستان نظرشون چیه ؟

  5. سما براتی کارش درحد گرافیک دبیرستان (البته سلیقه آقای شیوا تو همین جور کارهاست .)کار آقای یعقب لو بهتره .

  6. موافقم که پوسترهای منتخب ضعیف هستن و احتمالا پوسترهای بهتری وجود داشته. عملکرد داوری‌ها تاسف‌باره اما عجیب نیست. جامعۀ ویران‌شده از نظر اخلاقی هیچ معیار جمعی برای امتیازدهی و اولویت‌گذاری نداره. تو این جامعه برای اینکه مشخص بشه چی از چی بهتره و کار کی از بقیه قوی‌تره فقط باید نسبت‌های نسبی و سببی یا سبکی رو بررسی کنیم.
    این میزان از بی‌اخلاقی فقط هنگام رویدادهای فاجعه‌آمیز و بحران‌های بزرگ مثل جنگ و قحطی و شیوع طاعون رخ می‌ده.

  7. من با نظر آقای رحمتی کاملا موافقم..انتخاب آثار برکزیده به شدت بحث برانگیزه..من نمایشگاه رو دیدم و بسیار آثار بهتری هم بودند..واقعا هیچکدوم از سه نفر بزرکوار برگزیده رو دقیق نمیشناسم اما واقعا انتخاب دو اثر خانم خاکپور و براتی به شدت جای سوال داره…جای هیچ بحثی نداره این کارا بالاخص کار خانم براتی، کمترین تلاش حتی برای اجرای بهتر و پخته تر ایده انجام نشده…تصویر کار بیشتر یادآور مهره تا سکه….اما باید پذیرفت که متاسفانه در برگزاری رویدادهای هنری، ابتدایی ترین شرط که پایبندی برگزار کننده به فراخوانه، عموما رعایت نمیشه…از تمدیدهای چندباره تا انتخاب آثار کاملا فرمیک و به دور از محتوای درخواستی فراخوان، ثابت بودن تعدادی داور در بسیاری از جشنواره ها، تایید و تقدیر از شاگردان و پیروان داوران و ….با این همه، تمام این موارد رو باید به عنوان قبول بند معروف همه جشنواره ها مبنی بر ” مسایل پیش بینی نشده به عهده جشنواره است” رو بپذیریم….

  8. این حجم خشونت و شتاب زدگی در قضاوت دوستان رو نمیفهمم. اما به عنوان شخصی که سالها در این حوزه فعالیت دارم عرض میکنم اگر کمی مطالعه بفرمایید دعلت انتخاب کارها رو متوجه میشید. بسیار داوری عادلانه ای بوده.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *