بیانیه هیات انتخاب و اسامی راه یافتگان به نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز هنر به مثابه حرفه»

   بیانیه هیات انتخاب و اسامی راه یافتگان به نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز هنر به مثابه حرفه» منتشر شد. لازم به ذکر است به دلیل شدت یافتن دوباره‌ی ویروس کرونا و شرایط حاد موجود در فضای جامعه و گالری ها، نمایشگاه در زمانی مناسب اطلاع‌ رسانی و برگزار خواهد شد.

متن بیانیه هیات داوران نمایشگاه پوستر «مرتضی ممیز هنر به مثابه هنر»:
مرتضی ممیز به گواهی تاریخ، نماد بارز حرفه‌ای‌گری در طراحی گرافیک است. تجلیل از او تؤامان، محترم دانستن حرفه‌ای زیستن است.
از طراحان گرافیک ایران دعوت شد تا برای این تقارن تاریخی، ‌پوستر بسازند. کاری به‌نظر ساده، اما عمیقاً سخت. پیدا کردن مصداق‌های تصویری حرفه‌ای بودن و جست‌وجوی لحنی تازه درباره مرتضی ممیز، چشم‌انداز زیبایی است که بازنمایی‌اش سخت است.
در داوری آثار رسیده به دبیرخانه به روشنی دیدیم که موضوعی به‌ظاهر ممکن، در عمل چقدر طراحان را به‌سختی انداخته است. مثل هر رویداد و فراخوان دیگری، کارهای ناشی از سوءبرداشت، یا ساده‌گرفتن موضوع، فراوان بود. بسیاری هم تکراری و بسیار شبیه آن‌چه در دو دهه اخیر با موضوع ممیز، دیده‌ایم.
این‌ها همه قابل درک است. چرا که امروز نه به دوران شکوه حیات مرتضی ممیز نزدیکیم، نه چندان از آن گذشته‌ایم که از ورای تاریخ نظاره‌اش کنیم.
پس به احترام طراحانی که در شرایط سخت همه‌گیری یک بیماری جانفرسا و شرایط نه‌چندان شاداب روزگار، آثارشان را به دبیرخانه فرستادند؛ تلاش کردیم در داوری‌مان، تا می‌شود حرفه‌ای باشیم؛ آن‌طور که هم از معیارهای‌مان کوتاه نیاییم، هم شرایط کار، آموزش گرافیک و گفتمان مسلط روزگار را درک کنیم.
در نهایت پس از چند نوبت داوری حضوری و غیرحضوری، فهرستی از ۲۵ پوستر از میان ۳۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه، فراهم آمد که امیدواریم به‌قدر ممکن، دیدنی باشد.
با آرزوی روزهای خوش برای فرهنگ، هنر و حرفه‌ای زیستن.
کوروش پارسانژاد، مهدی سعیدی، مجید عباسی، کیانوش غریب‌پور، مهدی مهدیان

اسامی راه یافتگان به ترتیب الفبا به شرح ذیل می‌باشد:
‎حسین ابراهیمی، سید محمد آثاری یزدی، فاطمه اسدیان، علی آگاهی، سعید امیری، فاطمه بذر افشان، حمید حمیدی، علیرضا خراسانی زاد، حسین زارعی، حمید رضا سلیمانی، مسعود شاکری، حسین شیرازی، پریسا عزیزی، علیرضا عسگری فر، گلبرگ کیانی، مهدی گودرزی، نوید مختاری، علیرضا معظمی گودرزی، اکبر موحد، امیر نجفی، مرتضی وفادار، حسین یوزباشی