بیز بیز چند پشه

« تصویرگری مجموعه سه جلدی « بیز بیز پشه» به نویسندگی « طاهره ایبد» به سفارش انتشارات « سوره مهر» سال گذشته به من سپرده شد.
مخاطبان این داستان ها کودکان هستند و قصه پرماجرای پنج پشه‌ به نام های کله گنده، دماغ نیزه‌ای، شل و ول، لپ قرمزی و ریزه میزه است که از سر کنجکاوی و ماجراجویی دائم به دنبال کشف دنیای پیرامون خود هستند. همه چیز برای آنها واقعا جدید وعجیب است و به همین دلیل در طول داستان در موقعیت‌هایی قرار می گیرند که برایشان هیجان انگیز و گاهی خطرآفرین است. نزدیک کردن کاراکتر پشه‌ها به کاراکتر انسانی، اغراق در اندازه و همچنین توجه به طنز موجود در خود داستان ها، از مواردی بودند که هنگام کار بر روی این مجموعه با آنها درگیر بوده ام. در اکثر پروژه‌های داستانی کودک، بعد از انجام هر فریم خودم را جای کودک قرار می دهم تا ببینم کار تا چه اندازه برای او جذاب است. آیا با دیدن تصویرها، مشتاق هست تا بداند داستان از چه قرار است؟ و آیا کارمن باعث خنده او می‌شود؟ این ها نکاتی است که هنگام انتخاب رنگ‌ نیز همواره به آنها توجه دارم.
« فاطمه محمدی» متولد خرداد ماه سال 1365، کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر« شاهد» و کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه « تربیت مدرس» است. همکاری با انتشارات سوره مهر، امیرکبیر، نشر نادری، و مجلاتی از جمله سلام بچه ها، قلک، رشد، پوپک، بخشی از فعالیت های او هستند.

1

2 3 4 5 6 7 8 9 10
image 
imageimageimage