تایپوگرافی از جنس تصویرسازی

لوکریت (Lootcrate) عنوان سرویس اشتراکی است که هر ماه یک جعبه پر از اجناس مربوط به فیلم، سریال تلویزیونی، کتاب‌های مصور و بازی‌های کامپیوتری برای مخاطبان می‌فرستد. این سرویس، هر ماه یک موضوع کلی دارد و برای ماه ژوئن که موضوعش سایبر (CYBER) بود از گابریل سیلوریا (Gabriel Silveira) طراح و تصویرگر برزیلی دعوت کرد تا تصاویر تبلیغاتی مربوط به این سرویس اشتراک را طراحی کند.
ایده اولیه به این صورت بود که گابریل هر کدام از حروف کلمه CYBER را به صورت یکی از المان‌ها یا شخصیت‌های یک مجموعه فیلم و یا سریال که جزء محتویات جعبه باشد طراحی کند. مثلا پیشنهاد شد که حرف C را به صورت یکی از روبوت‌های سریال Battlestar Galactica به نام Cylon طراحی کند و او با همین ایده اولیه شروع به کار کرد.
گابریل درباره‌ی الگوی اولیه این سفارش می‌گوید: « از آنجاییکه قرار شد طراحی بر اساس حروف کلمه CYBER انجام شود  و سفارش دهنده خواسته بود که هر کدام از حروف این کلمه به صورت یک شی به نظر برسد، برای شروع، یک فونت را انتخاب کردم و آن را به صورت نمای سه بعدی در آوردم. به این طریق طرح کلی هر قسمت راحت‌تر دیده می‌شد و حفظ خوانایی هر حرف در حین فرایند طراحی نیز ساده تر بود.»
برای طرح خام، گابریل از بردار اصلی به عنوان راهنما استفاده کرد و از هر فیلم، المان‌هایی که می‌خواست را طرح زد. به گفته وی این، یک طرح خام نسبتا سریع بود که فقط برای نشان دادن به سفارش دهنده طراحی شده بود.  در مرحله طراحی خام او نگران بود که حرف E خیلی خوانا نباشد ولی در نهایت به این نتیجه رسید که طرح مورد علاقه‌اش، خوب  از کار در آمده است.
گابریل همچنین از تکنیک سایه گزاری افکت و سایه روشن برای هماهنگ کردن تمامی اجزای طراحی و اصولا بهتر کردن کار استفاده کرد. به علاوه او یک سری خطوط نشان دهنده حرکت، دود، انفجار و هر چیز دیگری که فکر می‌کرد به پویایی طرح کمک می‌کند، اضافه کرد.
در نهایت، او طرح نهایی را با اضافه کردن تعدادی سایه و بافت به طرح بوسیله فتوشاپ تکمیل کرد. در این مرحله با تمرکز بر روی خوانایی حروف، سعی کرد هماهنگی همه اجزا را با یکدیگر کمی بیشتر کند.
در ادامه همراه روزرنگ باشید تا به تماشای تصاویر این پروژه برویم:

typography-roozrang (2)


typography-roozrang (6) typography-roozrang (7)  
typography-roozrang (9) typography-roozrang  typography-roozrang (1)

 typography-roozrang (10)  typography-roozrang (8)
typography-roozrang (4)
typography-roozrang (5)

image 
imageimageimage