تصويرسازى‌هاى شاعرانه بر ديوارهاى شهر

مدتى است مجموعه تصويرسازى هاى ديوارى «نجوا عرفانى» تصويرگر و نقاش، بر ديوارهای شهر نقش بسته است. نجوا در مورد اين پروژه مى‌گويد:

«موضوع تصويرسازى های دیواری من برگرفته از شاهنامه است. من از گل های نقاشی های «گل و مرغ» ایرانی در اجرای آن استفاده کردم. اين مجموعه مى بايست به دلیل نزدیکی به مفهوم ادبیات کهن ایرانی، لحنی شاعرانه و ملایم می داشت؛ بنابراين سعى كردم طرح نهایی، صمیمانه و دوستانه باشد تا شهروندان در هنگام دیدنش احساس خوبی داشته باشند.
عناصر تصاویر تمام تصويرسازى ها دارای ریتم و فرم های نرم و چرخان هستند. در ترکیب بندی به دلیل تراکم کاراکترها و تنوع دیتاهای فرهنگی، سعى كردم اجزای تصویر در چینشی مواج، چشم بیننده را در تمام سطح دیوار به حرکت درآورد تا هم مفهوم اثر گم نشود و هم کار خسته کننده جلوه نکند.
یکی از مزایای این طرح این است که به جای استفاده از داربست، از بالا بر و جرثقیل استفاده شده است. جابه جايى راحت اجراکار و دیدن مستقیم اثر بدون دخالت لوله های داربست، از بهترين مزيت هاى اين طرح بود.
نکته بعدی رنگ نکردن و عدم ترمیم سطح دیوار است. در این شیوه، بافت دیوار و زدگی های آن و یا قسمت هایی که قبلا رنگ شده، بر جا می ماند. در نقاشی های دیواری مهم جهان که متاثر از گرافیتی است مانند آثار بنکسی و ژان میشل باسکیا این مورد دیده می شود. رنگ نکردن دیوار یعنی حفظ کردن نبض شهر در اثر هنری و اضافه شدن هنر به آن»

NAJVA 08  NAJVA 07  NAJVA 05  NAJVA 06  NAJVA 04  NAJVA 09

 NAJVA 03  NAJVA 02  NAJVA 014  NAJVA 015  NAJVA 013  NAJVA 012  NAJVA 011  NAJVA 010  NAJVA 01

image 
imageimageimage