تصويرگرى نبرد رستم و ديوها در «شاهنامَگ» / نجوا عرفانى 

«نجوا عرفانى» براى تصويرسازى داستان اسطوره‌اى «شاهنامَگ» از تمامى المان‌هاى شناخته شده‌ى آثار پيشينش مانند: فضاسازى راز آلود، شخصيت‌هاى بى‌وزن و خلسه‌وار، تركيب بندى‌هاى مدور و رنگ‌هاى پخته و همگون استفاده نموده است تا بتواند روح افسانه‌اى داستان را در تصاويرش خلق نمايد.
کاووس شاه جوان، فرمان حمله به مازندران را صادر کرد و سپاهی بزرگ برای تسخیر آن به راه انداخت. او شهر به شهر پيش رفت و دیوها را کشت و در میان جنگل های خرّم، پیروزمندانه به پيش تاخت؛ غافل از این که دیو سپید، فرمانده دیوهای مازندران انتظارش را می‌کشد تا او را به دام بیندازد…و چنین نیز شد!
زمانی که خبر به زال و رستم رسید، رستم بی درنگ سوار بر رخش شد و از راهی میان بُر که بسیار خطرناک تر اما كوتاه تر از راه اصلی بود، راهی مازندران شد.
هفت خان رستم با حمله شیر شروع می شود و در پی آن نبرد با اژدها و مقابله با زن جادوگر و پادشاه جادوگران و … ادامه مى‌يابد. رستم با کشتن دیو سپید پادشاه و اسیران را نجات می‌دهد و مازندران را از اسارت دیوها رهایی می‌بخشد…

نجوا عرفانى متولد ۱۳۶۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران است. او کتاب‌های متعددى را تصویرگری کرده و در چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی نيز برگزیده شده است.

«شاهنامَگ»/ «جلد نهم: داستان مازندران»/ نویسنده: آرمان آرین/ تصویرگر: نجوا عرفانی/ نشر چکّه
shah 1  detail 01

 shah 2 detail 02  shah 4  shah 5  shah 6  detail 06shah 7   detail 07 shah 9


image 
imageimageimage