تصویرسازی‌های برند «روزانه»

« در تصویرسازی‌های «روزانه» به دلیل داشتن کاراکتر مشخص و شناخته شده گاو روزانه، حساسیت های زیادی از لحاظ شباهت و شخصیت پردازی وجود داشت و خصوصیاتی مثل رفتار دوستانه ،باهوش و مدرن بودن، دوست داشتنی، پرانرژی و مثبت بودن که جزء خصوصیات اصلی کاراکتر است در نظر گرفته شده است. با این حال در زمینه طراحی کاراکتر روزانه، چه از لحاظ طراحی و گرافیک کاراکتر و چه از لحاظ قرار دادن و واکنش‌های آن در موقعیت‌های مختلف، همیشه ایده‌ها، فرم و اجرای شخصی خودم مثل طراحی با خطوط نرم و رنگ‌های شفاف را در اجرای تصویر سازی در نظر گرفتم و تا اینجا بازخوردهای خوبی هم از مخاطبان اثر گرفته‌ام.

در جریان خلق این پروژه در ابتدا برای طراحی کاراکتر با دستورالعمل مشخصی که از قبل وجود داشت طراحی کاراکتر را دوباره انجام دادم و تمام تصویرسازی‌هایی که در ابتدا برای روزانه انجام شده بود کمک زیادی به من برای شناخت فضای این برند کرد؛ در ادامه دیدن کاراکترهای انیمیشن‌های کلاسیک کمک بسیار خوبی برای تصویرسازی‌ها بود.

اصلی ترین چالشی که در این مجموعه برای من وجود داشت تفاوت سبک شخصی کار خودم که بیشتر طراحی فیگوراتیو است با طراحی فانتزی و کارتونی مورد نظر در تصویر سازی‌های روزانه بود که به دلیل علاقه‌ای که از ابتدا به کاراکتر و فضای تصویر سازی روزانه داشتم این مجموعه را انجام دادم و با کمک تجربه‌ اندوخته شداه ام در زمینه طراحی کاراکتر و کاریکاتور توانستم این پروژه را به انجام برسانم.

زمانی که از ایده اولیه تا اجرای نهایی نیاز دارم متغیر است و معمولا ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد تا طرح‌های اولیه نهایی شوند. در ابتدا طرح اولیه بر اساس کمپین مربوطه و بسته به نیازهای برند، ایده پردازی و در مرحله بعد در زمانی کوتاه پیش طرح می‌زنم و پس از تایید مشتری در فاصله ۲ تا ۳ روز تصویرسازی نهایی را به صورت دیجیتال و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ انجام می‌دهم.

مخاطبان این برند به صورت معمول خانم‌های خانه داری هستند که معمولا شناختی کافی از کاراکتر گاو روزانه دارند و ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند ولی جدا از این دسته، از آنجا که این برند تصویرسازی تبلیغاتی طیف وسیعی از مخاطبان را در بر می‌گیرد سعی کردم در تصویر سازی‌ها و نوع اجرا، عمومی بودن آن را هم در نظر بگیرم. این مجموعه از سال ۹۵ تا کنون در حال انجام است.»

پروژه دیگر محمد اسماعیلیان در روزرنگ را اینجا ببینید.