تقویم رومیزی و کارت تبریک نوروز 95 کهریزک

« تقویم سال 1395 کهریزک مجموعه تصویرسازی هایی است درباره این موسسه. کانسپت و ایده مشترک تقویم، جاری بودن زندگی در کهریزک است و بر اساس شعار این موسسه که “کهریزک نه جایی برای زنده ماندن، بلکه جایی برای زندگی است” در نظر گرفته شده است. در تصویرسازی ها هم سعی شده که فضای پویا و سرزندگی و روابط دوستانه و صمیمانه بین افراد در کهریزک نشان داده شود. وجود برگ درختان در تمام تقویم نشانه ای از حضور زندگی و تغییر رنگ آن ها نشان گذران فصل هاست.

صحنه های به تصویر کشیده شده برگرفته از فعالیت های روزمره ساکنین کهریزک و گاهی بازدیدکنندگان آن هاست؛ کارهایی مانند نواختن ساز، حافظ خوانی، انجام ورزش های مختلف مانند نرمش صبحگاهی، والیبال و پینگ پنگ، گلدوزی، آموزش نقاشی، گردش در باغ و …
تصاویر در این تقویم به صورت دستی طراحی شده و رنگ آمیزی آن ها با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی انجام شده است.

این کارت به دو شکل طراحی شده است که به صورت سه لت روی هم تا می شوند و در پاکت قرار می گیرند. در ابتدا هنگامی که کارت از پاکت خارج می شود، تصویر یک مادر و یا پدرِ تنها را می بینیم؛ با باز کردن اولین تای کارت، مادر و پدر در جمع صمیمیِ خانواده شان جای می گیرند.
“بهار من در کنارِ تو بودن است” شعاری است که برای داخل کارت طراحی شده و درواقع اشاره به دیدار از والدین، سالمندان و بزرگ تر ها در ابتدای سال دارد؛ آغاز بهار با دیدار از آن هاست که معنی پیدا می کند.»

طراحی و ایده پردازی این تقویم به همراه کارت نوروزی به سفارش موسسه خیریه کهریزک توسط پرناز کریمی، در استودیوی طراحی مربع سفید و با مدیریتِ هنری نیلوفر ابریشم کار انجام شد ه است.

« پرناز کریمی» متولد 1365 تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.


image 
imageimageimage