جلدهای قلکی

روی دکه های روزنامه فروشی و در میان ازدحام انواع و اقسام روزنامه و مجله و تنقلات، دیده و خریده شدن از سوی رهگذران بی شباهت به صحنه مسابقه نیست. طرح های جلد جذاب و تیترهای فریبنده، پیشتازان همیشگی این مسابقه اند. با پست امروز روزرنگ همراه باشید.

« آثار پیش رو مجموعه ای از طرح جلدهایی است که به سفارش مجله “قلک” و مخاطبان 3 تا 7 ساله اش، کار کرده ام. هدف اصلی در فرآیند طراحی این مجموعه فاصله گرفتن از زندگی شهری و بيشتر پرداختن به فضای طبیعت با در نظر گرفتن مخاطب خردسال بوده است، در این ميان کاراکترهای حیوانی نقش اصلی را ایفا کرده اند. معمولا کار را با اتودهای کوچک شروع می کنم که تنها بیانگر ایده و ترکیب بندی هستند. بعد از پرداخت جزئیات و کاراکترها، رنگ گذاری است و معمولا با کلید رنگی های متفاوت اجرا می شوند.

به نظرم انتخاب تکنیک يک اثر بیشتر به جنس کار و مخاطب اثر بر می گردد. این روزها تکنیک دیجیتال به دلیل آزادی عمل بالاتر، سرعت و کیفیت فوق العاده ای که به طراح می دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزو تکنیک های مور علاقه ام  است.»

« مهناز سلیمان نژاد» متولد تهران  1365، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه علم و فرهنگ است. آغاز فعالیت حرفه ای او در حيطه تصویرسازی و انیمیشن به سال1385 برمی گردد.

 


image 
imageimageimage