حال کامل

»شما در هر زمانی که مشغول طراحی هستید، به این فکر می‌کنید که یک روز آثارتان را به نمایش بگذارید. هر هنرمندی به نمایش آثارش احتیاج دارد، هرچند که ممکن است این پوسترها در زمان خودشان به نمایش گذاشته شده باشند؛ اما جمع‌آوری آنها در یک نمایشگاه، این امکان را به مخاطب می‌دهد که محصول چندین سال طراحی شما را ببیند، نقدکند، قضاوت کند و به نوعی از این رخداد، هنرمند درس می‌گیرد و می‌آموزد. ضعف‌ها را متوجه می‌شود، نقاط مثبت را متوجه می‌شود و از سوی دیگر نمایش مجموعه آثار هنرمند در کنار هم، جنبه‌ای تبلیغاتی برای نمایش توانمندی‌های او و همچنین تثبیت خود است.

درباره ی شروع فعالیت حرفه ای ام نیز باید بگویم که پایه و اساس آنچه من امروز طراحی می‌کنم به شیوه‌ی کاری مبتنی بر چاپ سیلک با رنگ‌های تخت و به شکلی ساده و متکی به تصویر، در اواخر سال ۱۳۸۲ با پوسترهای دوردست و مورچه‌ها شروع شد که یقیناً هرچه طراح در مسیر خود پیش می‌ر‌‌‌ود، قدرت دست و قدرت ذهنش افزایش می یابد و از نظر تکنیکی پیشرفت می‌کند. در اوایل سال ۱۳۸۵ این روند کاری در آثار من با پوسترهای افسون معبد سوخته، کنسرت گروه بیواره و … شکل کامل خود را پیدا کرد که البته شاکله‌ی اصلی آن به سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ برمی‌گردد.
همچنین درباره‌ی سیلک بودن آثارم نیز باید بگویم که چاپ سیلک، روش کلکسیون کردن آثار من است و روش تکثیر این پوسترها برای انتشار آنها نیست؛ هرچند ما امروزه جایی برای نصب پوستر نداریم. و در واقع دلیل سیلک شدن این پوسترها، علاقه‌ی من به این روش است. من به بازآفرینی و حفظ تکنیک‌های قدیمی علاقه دارم. من آرت ورک‌های زیادی بدون سفارش‌دهنده دارم که سیلک شده‌اند و برای کلکسیون خودم است .»

آنچه خواندید توضیحات اختصاصی مهدی فاتحی به سایت روزرنگ درباره روند کاری خود و نمایشگاه وی به عنوان حال کامل بود که اخیرا در گالری ثالث برگزار شد.
این نمایشگاه به همراه رونمايي كتاب آثار فاتحی با نوشتاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، آلن لوکرنک و رضا کیانیان همراه بود.



image 
imageimageimage