خاطرات یک پورن استار

مجموعه پیش رو پوسترهای فیلم مستند  «ایکسونامی» است که در آبان 1398 طراحی شده است. توضیحات حسین یوزباشی درباره روند طراحی پوستر این فیلم را می خوانیم:

«این فیلم محصول مشترک ایران و آمریکا درباره خاطرات یک پورن استار آمریکایی است. با توجه به حساسیت‌ها و محدودیت‌هایی که برای نزدیک شدن به این موضوع و فضای تصویری مرتبط با آن وجود داشت طراحی پوستر برای آن امری غیر معمول و تجربه‌ای سخت و متفاوت بود… از طرفی کارگردان به عنوان سفارش دهنده تاکید داشت که پوستر بازگوکننده همه محتوای فیلم نباشد و با نوعی ابهام انگیزی مخاطب را به تماشای اثر کنجکاو کند.

در نهایت پس از تماشای اختصاصی فیلم، تصمیم گرفتم بدون اشاره مستقیم به محتوا که طبیعتا امکان پرداخت به آن نیز وجود نداشت، قضاوت و دریافت خود را با مخاطبان به زبان تصویر به اشتراک بگذارم و نهایتا مجموعه تلاش‌هایم  در این مسیر  در قالب این پوسترها به نتیجه نهایی رسید و برای تبلیغات فیلم مورد استفاده قرار گرفت.»

 


image 
imageimageimage
  1. * به نظر خیلی مطرح بوده! صریح بخواهم بگویم ویترینی که برای معرفی مستندتان انتخاب کرده‌اید به نسبت محتوای جدی تحلیلی‌اش، بیش از اندازه زرد است!

    آفرین، آفرین؛ این اتفاق اگر رخ داده باشد، یعنی موفق بوده‌ایم. واقعیت این است که مخاطب امروز ما به‌راحتی پای آن محتوای تحلیلی و جدی نمی‌نشیند…. اگر می‌خواهم حرف‌های جدی‌تر را به گوش مخاطب توده برسانی و او را یکی دو پله بالاتر بیاوری باید سراغ موضوع زرد با پرداخت خوب بروی…

    * (باخنده) این شامل موضوع جدی و پرداخت زرد نمی‌شود!

    پرداخت ما در «ایکسونامی» زرد نیست. در فضای رسانه‌ای و مجازی حاشیه‌های زردی رقم خورده …

    https://www.mehrnews.com/news/4790846/%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%BA%DB%8C%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%AA

  2. خیلی درباره پوسترها چیزی نمیگم. فقط دوستان برای خود فیلم حواستون باشه که اصلا بحث خاطرات نیست. یه خانومه اول فیلم میاد و قراره خاطرات اون باشه، ولی بعد از شروع فیلم دیگه اصلا نیست. چیزهایی هم که فیلم میگه رو میتونید تو سایت های آمریکا ستیز و غرب ستیز پیدا کنید.

  3. پوستر طراحی گرد برای همچین موضوعی کار ساده ای به نظر می رسد، اما اولین چیزی که به نظر میرسد کلمه ایکس یاا کفش پاشنه بلند یا تضاد فرشته و شیطان است که شما از همه استفاده کردید. به نظرم خلاقیتی در کار ها دیده نمی شد.

  4. برادر طراح مسلمان جناب حسین آقا که مسمی بنام امام حسین (ع) هم هستی، پورن استار !!!
    قباحت داره مسلمان. مگر آدمی هر موضوع و سفرشی را باید بپذیره که طراحی کنه! منکر و مستهجن، زیر و بالای 18 سال ندارد در دین اسلام که برخی بتوانند ببینند و برخی نه! که بعد حسین آقا بخواهد برایش پوستر تبلیغی طراحی کنه! درج چنین مطالبی از روز رنگ بعیده.

  5. سلام
    ما ز یاران چشم یاری داشتیم
    پورن استار !!! الله اکبر
    از اخوی های بچه مسلمون حوزه هنری بیشتر از اینها انتظار می رفت!
    داش حسین ای ول بابا

      1. چی تعجب داره؟
        خدا؟ یا بزرگی خدا؟
        اینکه روش مسلمانی توسط کسی گوشزد بشه استناد تعجب آوه؟
        در این زمان خراب باید هم البته …

  6. از نظر من دوستانی که میگن اخوی و الله و اکبر
    به تفکرشون احترام میزارم ولی باهاشون موافق نیستم
    اینکه بخوای به کسی که توانایی طراحی یه همچین چیزی رو داشته و جرعت طراحیش رو داشته باید تبریک گفت شما واقعا خوب و عالی طراحی کردین و بهتون تبریک میگم محکم برین جلو ، انشالله که به رده های بالاتری در طراحی برسین و خدا همیشه کمکتون کنه

  7. پوسترهای فیلم اینجا بارگذاری شده… خوبه بجای موضوع فیلم که ظاهرا خیلی از دئستان ندیدنش، درباره گرافیک پوسترها و نقاط قوت و ضعفش گفتگو بشه…

  8. بله کارگردان خیلی زیرکانه و رندانه چون میدانسته کسی پای حرفهای تکراری (بدگویی از آمریکا) نمینشیند رفته متوسل شده به یک بازیگر پورن تا محتوایش را قالب کند جالب است آنهایی هم که صف کشیدند برای دیدن چنین فیلمی برادران عرزشی بوده اند . اینجا باید متذکر شد که خطوط قرمزی که طراح به پشتوانه نفوذ سازندگان در اختیار داشته ناثواب است ،‌کجا ارشاد اجازه میدهد برای یک فیلم عادی و غیر عرزشی عکس پورن استار استفاده شود ؟ کجا اجازه میدهند پرتره یک زن با موی رها و پریشان کار شود ؟ اگر بحث پوستر فیلم است قطعا می بایست با موضوع ارتباط می داشته اینکه ما عکس پرویز پرستویی و نوید محمد زاده و جبیب رضایی و شهاب حسینی و بهرام رادان و حامد بهداد را روی یک پوستر فیلم کار کنیم و هیچکدام در فیلم نقشی نداشته باشند و بگوییم کارگردان گفته از جذابیتهای بازیگران خارج از فیلم استفاده کنیم برای فروش و دیده شدن کار درستی کرده ایم؟ حالا شما بگو بهترین فیلم تاریخ سینما هم نمایش داده ایم . به همین دلیل فکر میکنم بررسی پوستر این مستند پیش از شروع بخاطر رعایت نکردن اصول اخلاق حرفه ای منتفی است.

    1. وجه مشترک همه نظرات عدم تماشای مستند است… چه کسی گفته مستند بنای بدگویی! از آمریکا را دارد ؟!
      اساسا با سقوط اخلاقی محرز جامعه آمریکا و صنعت پررونق پورنوگرافی که به اندازه چندین برابر درآمد سالیانه کشورهای ثروتمند گردش مالی دارد، آیا نیازی به بدگویی هست؟ واقعیت تاریخی که در این فیلم به آن پرداخته شده موضوع انقلاب جنسی است که همه فکت های آن اتفاقا آمریکایی است و نقل قول های رائفی پور و عباسی و پناهیان و امثالهم نیست…
      در مورد اجازه ارشاد برای ارائه چهره زن در پوستر و مواد تبلیغی هم یک سرچ ساده نشان می دهد که اتفاقا این عنصر با کارکردهای کاملا تبلیغی و اغواگرانه و فارغ از محتوای فیلم بارها مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد … نمونه آخرش مثلا فیلم مطرب و هنرپیشه غیرایرانی و بی حجابش با موهای پریشان و البته هفت قلم آرایش!
      کارکرد چهره زن درپوسترهای ایکسونامی اغواگرانه و حامل انرژی جنسی پیدا و پنهان نیست… صرف استفاده از عبارت پورن استار در سوتیتر عنوان اصلی نمی توان به این قضاوت رسید و به نظر من کار دشوار طراح حرکت روی همین لبه باریک بوده… تصور داشتن اجازه های فراتر از عرف هم همیشه مانع در گرفتن بحث های منطقی و حرفه ای شده چه درباره خود فیلم و چه درباره پوسترهاش

  9. شعار و شعار وشعار و دشمن فرضی یا دشمنی که خود ما تلاش داریم آن را بسازیم
    تاسف باید خورد به کل تشکیلاتی که چنین سیرکی را با اهداف بیمار گونه تدارک دیده

    این مدیریت فرهنگی نیست
    نیست و نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *