درگیری با فرم حروف!

«ارتباط بین حروف و تصویر از مهمترین چالش‌هایی است که همیشه در کار طراحی با آن مواجه بوده‌ام. درگیر شدن با  فرم حروف برای من بسیار هیجان انگیز است.

در پروسه‌ی طراحی تصمیم می‌گیرم به جای این‌که از حروف کامپیوتری استفاده کنم آنها را دوباره طراحی و بازسازی کنم؛ به این دلیل که با آزادی عمل بیشتری کار را پیش ببرم و در عین حال این امکان را پیدا كنم که حروف و تصویر را هماهنگ و یکپارچه کنم. به‌طورى كه نتوان اين دو را از هم جدا کرد و در نهایت ایده‌ای را كه در ذهنم شکل می‌گیرد راحت‌تر و بهتر پیاده سازی کنم.

من نه تنها تصویر و حروف را جدای از هم نمی‌بینم، بلکه این دو را به یک شکل و در تار و پود با هم می‌بینم. از آن جایی که در ابتدا کار خود را با کاریکاتور آغاز کردم و به مرور زمان علاقه‌ام به گرافیک بیشتر شد، سعی می‌کنم در نهایت حس طنز را به صورت کم و بیش به کارهایم تزریق کنم»

آن چه خوانديد صحبت‌هاى «مجتبی ادیبی» بود درباره نحوه‌ى كار و نگاهش به مقوله‌ى «ديزاين». مجتبى متولد ١٣٦٦ و فارغ التحصیل رشته تصویرسازی است.

او در نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاى مختلفى شركت نموده كه از آن جمله مى‌توان به نمایشگاه «منفى ٣٠» در خانه هنرمندان، نمایشگاه پوسترهای ایرانی در خانه فرهنگ شهر تورنه بلژیک و یازدهمین دوسالانه زنبور طلایی اشاره كرد. همچنين چاپ و معرفی آثار در کتاب آرابسک ٢در انتشارات “Gestalten Verlag”- آلمان/ ٢٠١١ و کتاب دیوارکوب (برگزیده ای از آثار ٥٠ طراح گرافیک ایرانی) از ديگر فعاليت‌هاى اوست.

Mojtaba Adibi (11)
Mojtaba Adibi (1) Mojtaba Adibi (12) Mojtaba Adibi (5)

 Mojtaba Adibi (3) Mojtaba Adibi (2) Mojtaba Adibi (19) Mojtaba Adibi (18) Mojtaba Adibi (17) Mojtaba Adibi (16) Mojtaba Adibi (15) Mojtaba Adibi (14) Mojtaba Adibi (13)
Mojtaba Adibi (9)  Mojtaba Adibi (8)  Mojtaba Adibi (7)  Mojtaba Adibi (6)
Mojtaba Adibi (10) 9  8 7 6  5 4  3  2 1