«دراين خانه برای هميشه ماندم»

پيداكردن تعادل بين شفافيت و منحصر به فرد بودن هميشه براى طراحان يك مبارزه است. در حاليكه تصوير و مفاهيم آن بايد به وضوح ايده را نشان بدهد، كليشه هاى تصويرى مانعى است براى منحصر به فرد بودن بيان تصويرى هنرمند. به عنوان يك تصويرگر ، حرفه‌ی شما اين نيست كه تكنيك و توانايى استفاده از رنگ‌ها و يا تسلط خود را در طراحى به رخ بيننده بكشيد؛ بلكه وظيفه‌ی تصويرگر پيداكردن كارآمدترين و کوتاه‌ترين راه براى انتقال احساس و ارتباط با مخاطب است. به بيان ساده‌تر تصويرسازى فقط يك تصوير زيبا نيست، بلكه هنر انتقال مفاهيم و احساس به بيننده است.
تصوير، موضوع، ايده، تكنيك و تركيب بندى، همه بازيگرانى در صفحه هستند كه به تنهايى كارى پيش نخواهند برد و اين درك و كارگردانى تصويرگر است كه در نهايت مجموعه‌ى قابل قبولى را ارائه مى‌دهد.

مجموعه‌ی” در اين خانه برای هميشه ماندم” به تصويرگرى «سيد ميثم موسوى» با استفاده نسبتاً درست از اين عوامل، نتيجه‌ی قابل قبولى را به نمايش گذاشته است.
«سيد ميثم موسوى» متولد ١٣٦٣ و در رشته مديريت بازرگانى تحصيل كرده است. اين كتاب، داستان كودكى را از زبان او روايت مى‌كند كه خانه هايى را با سنگ، سيمان و.. مى‌سازد و هرخانه توسط عواملى چون سيل، زلزله و جنگ ويران مى شود. در پايان، كودك به رؤياى خويش پناه مى‌آورد و چنين مى‌گويد: «در خانه اى كه با رؤيا ساختم، صاعقه نبود، در خانه‌ای كه با رؤيا ساختم زلزله نبود، در خانه‌اى كه با رؤيا ساختم ، جنگ نبود.»
لازم به ذکر است «احمدرضا احمدى» نويسنده و «كوروش پارسانژاد» طراح گرافيك اين كتاب هستند و این مجموعه، توسط انتشارات كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان منتشر شده است.

AYA A 03-1  AYA AYA A 03-2  AYA A 03-3  AYA A  AYAA A 09 30-40
photo 2

 photo 1
image 
imageimageimage