در ستایش دلخوشی‌های کوچک زندگی

« شروع کار اغلب برای من با کششی آنی به یک موضوع شروع می شود. مثلا لذتی که چای خوردن با یک دوست برای من دارد وسوسه ام می کند که یک تصویر برای نمایش این حس بکشم. گاهی هم آزمون و خطای یک تکنیک است اما هرچه است از عادت‌های من این است که تصویر زیاد می بینم. در بسیاری از مواقع از این تصاویر، جرقه‌هایی (شاید در کل بی ربط به آن) در سرم شکل گرفته که الهام بخش یک اثر شده گاهی هم کمی مستقیم تر.

من اغلب به موضوعاتی جذب می‌شوم که در ستایش دلخوشی‌های کوچک زندگی می توانند باشند. در کل با خط و مداد خیلی راحت هستم. کاغذ و بافت‌های به خصوصش را خیلی دوست دارم و می خواهم از آن به عنوان یک عنصر مهم در کار استفاده کنم. وقتی به صورت فی البداهه توی اسکچ بوک با یک خط شروع می‌کنم و همینطور از بغلش به جزییات جدید و ریز ریز می رسم برای خودم هم به یک تجربه‌ی جالب و چالش انگیز تبدیل می شود.

شخصا برای من پاکت نامه همیشه بسیار مورد توجه بوده است. به خصوص حالا که با فراگیر شدن تکنولوژی مهجورتر شده و کمتر کسی برای رساندن پیامش از نامه استفاده می‌کند و این قضیه به آن، حالت نوستالژیک تری می‌بخشد. من اغلب برای طراحی این مجموعه اینطور به موضوع نگاه می‌کردم که چه قشنگ است که هر روز هزاران پاکت نامه مسیرهای طو لانی‌ای را سپری می‌کنند تا به دست افراد برسند و درون هر کدام از آنها خبر خوش یا بد، دلتنگی یا عشق، درد دل یا مرور خاطرات خوابیده و این در نوع خودش خیلی جذاب است.»

نسیم نوروزی دارای مدرک کارشناس گرافیک است که فعالیت حرفه ای خود را از سال 1382 با مطبوعات و نشریات کودک شروع کرده است. برگزیده شدن در آرت اکسپوی تهران، فستیوال گاو اوکراین و مسابقه امید (آتشنشان فداکار ) و برگزاری بیش از 15 نمایشگاه گروهی تصویرسازی بخشی از رزومه کاری او ست.





 


image 
imageimageimage