«دنياى عجيب» رو به پایان است!

گروه «دنياى عجيب» در سال ١٣٨٥ متولد شد و فعاليت خود را در زمينه‌ى تصويرسازى، با برگزارى نمايشگاه هاى تخصصى آغاز كرد.
اين گروه تا به امروز نمايشگاه‌هاى متعددى در گالرى‌هاى آريا، لاله، فرهنگسراهاى نياوران و ارسباران و تالارهاى خانه هنرمندان برگزار كرده است. «دنياى عجيب» كه تاكنون با بيش از ٢٠٠ هنرمند تصويرگر همكارى داشته، اواخر دى ماه امسال هشتمين نمايشگاه گروهى خود را با عنوان «مدرنيته» در فرهنگسراى ارسباران برگزار كرد. در اين نمايشگاه ٥٩ اثر از ٥٩ تصويرگر، نقاش و كارتونيست ايرانى به نمايش درآمده است.
ليدا معتمد، تصويرگر و مدير گروه دنياى عجيب درباره‌ى روند كارى و نمايشگاه اين گروه مى‌گويد:
« دنياى عجيب يك گروه خصوصى و كاملا مستقل است اما مسلما بى‌نياز از حمايت نيست و اين براى ما باعث خوشحالى خواهد بود كه بدانيم دستانى هستند كه در ادامه‌ى اين راه ما را همراهى خواهند كرد.
دليل انتخاب موضوع «مدرنيته» براى اين نمايشگاه، وجود دنياى توخالى و فريبنده‌اى است كه تمام اطراف ما را احاطه كرده است. بى آن كه بدانيم، دور از هم و بى صدا غرق در تكنولوژى‌هاى امروزى شده‌ايم. شايد كسانى باشند كه عاشق اين سكوت مدرن هستند و با روياهاى خود لحظات زندگى را مى‌سازند؛ اما در عين حال شايد كسانى باشند كه در كنج تنهايى خود، در آرزوى زمانى هستند كه دوستى زنگ در را به صدا درآورد… و خيلى شايدهاى ديگر مدرنيته‌ى امروز ما را شكل داده‌اند»
تنديس گروه «دنياى عجيب» به پيشكسوت عرصه‌ى كارتون و تصويرگرى استاد «محمدرفيع ضيايى» به دليل حضور و حمايت از اين گروه، اهدا شد. اهداى اين تنديس در دنياى عجيب ادامه خواهد داشت و اين گروه هرسال از يك استاد پيشكسوت قدردانى و تجليل به عمل خواهد آورد.
اين نمايشگاه گروهى تا چهارشنبه ٨ بهمن ماه در گالرى شماره ١ فرهنگسراى ارسباران برگزار خواهد بود. روزرنگ تعدادى از آثار به نمايش درآمده در اين نمايشگاه را براى شما انتخاب نموده است كه در ادامه مى‌بينيم:

babak esmaeli

بابک اسماعیلیsaba soleymani سبا سلیمانیsahar haghgoo سحر حق‌گوsamane salavatiسمانه صلواتی
shirin sheykhi شیرین شیخیakram esmaeli اکرم اسماعیلیelahe zahedi الهه زاهدیmahshid darabi copy مهشید دارابیmahshid raghemi مهشید راقمیmeysam barza میثم برزاmostafa akbari  مصطفی اکبریhamide mohebbi  حمیده محبیhamidreza bahrami  حمیدرضا بهرامیlida motamed  لیدا معتمدmansoore hoseini  منصوره حسینیmaryam tabatabyi  مریم طباطباییnegin hoseinzade نگین حسین زادهgolrokh mohtajolfazl گلرخ محتاج الفضل najva-erfani-2 نجوا عرفانیsanaz-yazdani-2ساناز یزدانی

nasim-norozi-2نسیم نوروزی

DSC00355444

دنیای عجیبپوستر این رویداد: حسین شیشه گر


image 
imageimageimage
  1. نسل جدیدگرافیک چرا ازاین کارها چیزی نمی گید؟؟؟شما ها که صبح تاشب سرتون تووایبر فیس بوک وخوردن چیپس وپفک وپیتزا وهزار چیز بی ارزش وسرطان زاست .کپ کردید .این نتیجه بی خیالی والکی خوش بودن امثال شماهاست .

    1. اقا يا خانم ج
      اين چه ادبيات سخيفيه؟ چرا انقدر تند و تهاجمى؟؟ اصلا معنا و مفهوم حرفت چيه؟
      ••••••••••
      تشكر ميكنم از سايت روزرنگ و خسته نباشيد ميگم به تك تك هنرمنداى گروه دنياى عجيب
      همينكه چندساله دارن بدون وقفه نمايشگاه برگزار ميكنن واقعا ارزشمنده و از اون ارزشمندتر اينه كه منتظر نشدن يه نفر از راه برسه و براشون كارى كنه .،. بلكه خودشون به يارى خودشون و هنر كشورشون رفتند
      احست و خدا قوت

  2. مخاطبان این سایت غالباً علاقهمند حوزه طراحی گرافیک هستن و طبیعیه که پست های تصویرسازی کمتر کامنت بخوره.
    فرقی هم بین داخلی و خارجی نیست حداقل برای بنده

    1. على اقا لطفا نظر شخصيت رو به همه مربوط نكن/من تاحالا در روزرنگ كامنت نگذاشتم اما به عنوان كسى كه تصويرسازى كار ميكنه ميدونم كه خيلى از تصويرگران و دوستداران و دانشجويان تصويرسازى علاقهمند و پيگير اين سايت و مطالب تصويرسازيش هستيم// شايد يه علت كامنت كم در اين جور موضوعات به اين برميگرده كه ما تصويرسازا مثل شما گرافيستا باهم سرجنگ نداريم. و بيشتر بهم احترام ميزاريم// شايد يه دليل ديگه اش اينه كه تصويرسازى در ايران به مراتب قوى تر و حرفه اى تر كار ميشه و تعداد تصويرسازاى موفق خيلى بيشتر از تعداد انگشت شمار و ضعيف گرافيستاى موفقه//
      يه دليل ديگه اش ميشه اين باشه كه كاراى تصويرسازى كه در روزرنگ معرفى ميشه ١٠٠٪ كارهاى خوب و حرفه اى هستش برخلاف كارهاى گرافيك داخلى كه اكثرا يا ضعيفه يا رگه هايى از كپى كارى داره يا يه چيز معموليه////////
      موفق باشيد و سعى كنيد جاى ديگران نظر ندهيد
      با تشكر از روزرنگ كه مثل يه اتفاق بزرگ ميمونه برامون///

  3. خانم گل عزیز!
    به خودتون مسلط باشید!
    اولا که بنده در کامنتم نگفتم از طرف دیگران دارم حرف میزنم! پس نمیتونید من رو متهم به این موضوع کنید.
    دوما اینکه میفرمایید “ما تصویرسازها مثل شما گرافیستا باهم سرجنگ نداریم. و بیشتر بهم احترام میزاریم” یک گزاره سطحی و غیرقابل اثباته. اتفاقا به گواه همین سایت روزنگ هر وقت کارهای درجه یک و سالم تو سایت قرار گرفته دوستان غالباً از کار استقبال کردن و هر وقت کار ضعیف و معمولی بوده غالبا اعتراض کردن.
    اما اینکه من گفتم مخاطبان سایت بیشتر علاقهمند حوزه طراحی گرافیک هستن کاملاً قابل اثباته. کافیه به بخش پربازدیدترین مطالب ماه دقت کنید که از هفت تا پست، شش تا مربوط به گرافیکه و هفتمی طراحی کاراکتر هست. خود روز رنگ هم بین هر چند تا کار گرافیک یک پست در مورد تصویرسازی میذاره. پس من مستند و با مدرک این حرف رو زدم.
    اینکه میفرمایید “تصویرسازى در ایران به مراتب قوى تر و حرفه اى تر کار میشه و تعداد تصویرسازاى موفق خیلى بیشتر از تعداد انگشت شمار و ضعیف گرافیستاى موفقه” هم متاسفانه ناشی از عدم شناخت کافی شما از وضعیت طراحی گرافیک ایرانه. چرا که گرافیک ما خوشبختانه در بخش گرافیک جشنواره ای موفقیتهای خیلی زیاده داشته و داره و نمیتونید مدعی بشید طراحان موفق ما انگشت شمار هستن. کافیه در همین سایت روزرنگ یه چزخی بزنید تا موفقیت ها رو ببینید.
    من برای همه تصویرسازان کشورم احترام قائلم و خیلی از کارهاشون رو دوست دارم. اما این طور تخطئه کردن طراحان گرافیک (و نه گرافیست! دقت کنید) دور از اخلاقه دوست عزیز.
    دلیل سوم هم که گفتید کارهای تصویرسازی ای که گذاشته میشه “”صددرصد”” خوبه و آثار گرافیک “”اکثراً”” ضعیف هستن هم باز ناشی از عدم شناخت کافی شما از طراحی گرافیکه. ظاهرا شما به طور کامل در حوزه تصویرسازی فعالید و دانش چندانی در زمینه طراحی گرافیک ندارید. پس بهتره در این مورد اظهار نظر نکنید. من خودم معمولا سعی میکنم در مورد کارهای تصویرسازی اظهار نظر نکنم چون سواد و دانش کافی در موردش ندارم.
    در آخر شما رو دعوت به آرامش و رعایت اخلاق و احترام میکنم دوست عزیز
    موفق باشید

  4. آفرين بر سايت حرفه اى روزرنگ كه كوچكترين اشاره اى به حواشى اين نمايشگاه و جنجال كپى اثار نكرد.اين نشان از رويكرد دقيق و بى حاشيه سايت داره.شخصا تبريك ميگم به خانم ليدا معتمد براى بردباريش، صبر و حفظ شأن و رعايت آبرو كه با هماورد طلبى و جنجال سازى به هيزم اين اتش نيفزود من متاسفانه نرسيدم به اين نمايشگاه برم اما از ديدن كارهاى تميز و زيباى دوستان در سايت لذت بردم.
    >>>>>به اميد سال اىنده و برگزارى هرچه پربارتر اين نمايشگاه<<<<<<

  5. با سلام…چقدر اینجا بر سر هر چیز دعواست.کامنت‌های بچه‌ها بیشتر حول تخریب گروه‌های مختلف هنری و یا مطالب گفته شده می‌چرخه به جای افزودن یک نکته مثبت به مطلب عنوان شده.امیدوارم به جای دعوا، در کنار افزایش علم هنریمون به افزایش اخلاق و ظرفیت‌های اخلاقیمون هم بیشتر توجه کنیم!
    با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *