پیش از این روند طراحی استیکرهای چیلیوری را از زبان طراحش در روزرنگ خوانده اید، این روزها و در تب و تاب بلندترین شب سال، مجموعه جدید استیکرهای تلگرامی او در بین کاربران این اپلیکیشن دست به دست می شود. « محمدحسین توکلی» به « دون دونه» شدن مخاطبان اندیشیده است.
« معمولا در میان کارهای سفارشی یا وقتهایی که بیکار نشسته ام شروع به طراحی و کاراکترسازی آزاد روی کاغذ میکنم. این کار علاوه بر اینکه یک جورهایی تمرین ذهنی است، دلیلی ست که ایدهها و اتفاقهای جدیدتری را تعریف کنم. خیلی وقتها ایدههای جدیدی از دل همین خط خطیها و طراحی ها بیرون می آید که به مرور تکمیل و در زمان مناسب اجرا می شوند. این مجموعه هم از یک ایده اولیه به مناسبت شب یلدا به ذهنم رسید و حول محور کاراکتری با شخصیتی خاص و دیالوگهای بامزه اش میچرخد. مجموعه ای که علاوه بر کاربردی بودن، طنز هم دارد. سعی کردم خود کاراکتر انار بتواند به عنوان یک شخصیت مجزا در دل مخاطب بنشیند. به نظر من استیکرها در درجه اول باید کاربردی باشند، این کاربرد می تواند با ایجاد یک حس در قالب تصویر و یا در جملههایی که برای شخصیت ها نوشته و تعریف میشود، باشد، مسلما خیلی بهتر می شود اگر مخاطب ارتباطی میان دیالوگهای استیکر و جملههای روزمره خودش پیدا کند و از آنها استفاده کند. من در شبکههای اجتماعی و از دوستانم خواسته ام که ایدههای جدیدی با توجه به شیوه حرف زدن کاراکتر که مثلا یک وقتهایی به جای “جون” میگوید “دون” به من بدهند. نزدیک به ۴۰ استیکر در این پک وجود دارد که به مرور زیاد خواهند شد. مجموعه استیکرهای « دون دونه» را در استودیو « رویاور» طراحی، ایده پردازی و اجرا کرده ام. امیدوارم بتوانم این ایده را بزرگتر و در قالبهای دیگری مثل انیمیشن یا محصولات دیگر هم ادامه دهم.»
برای دانلود این مجموعه اینجا را کلیک کنید.