استیکر

بومی سازی استیکرها؛ رونمایی از کاراکترهای جشنواره سال استیکر

با رشد پیام‌رسان‌ها، ارتباطات به شیوه‌ی جدید نیز در حال تکامل است. در دهه‌ی گذشته کاربران فضای مجازی با نامه‌های الکترونیکی و یا مسنجرها تنها پیام‌های متنی معمولی را برای هم ارسال می کردند، به تدریج متن‌ها با ایموجی‌ها، استیکرها و استیکرهای متحرک کامل تر شدند و امروزه گاها شاهد این هستیم که کاربران جوان تر از استیکرها به تنهایی برای بیان احساساتشان بهره می برند.

رونمایی از کاراکترهای جشنواره سال استیکر

استیکرها تصاویر گرافیکی هستند که به برقراری ارتباطات آسان‌تر کمک می کنند. با وجود استیکرها دیگر نیازی به تایپ کردن و توضیح موقعیت نیست و خیلی اوقات می توانند مقدمه‌ای عالی برای شروع مکالمه باشند. استیکرها هم چنین می‌توانند به برندسازی سازمان ها کمک کنند.

این روزها استیکرها، تسلط ویژه‌ای بر دنیای ارتباطات دیجیتال پیدا کرده‌اند و به نوعی زبان جهانی برای بیان احساسات تبدیل شده‌اند. نادیده گرفتن استیکرها اشتباه است و آنها تنها ابزارهای سرگرمی و خنده نیستند. آمارها نشان می دهند که کاربران روزانه بیش از 400 میلیون استیکر ارسال می‌کنند و از هر 11 پیام یکی از آنها استیکراست.
در سرتاسر دنیا افراد مشهور و حتی کمپانی های بزرگ از تاثیرات استیکرها به نفع خودشان استفاده می کنند. مثلا دیزنی از شخصیت فیلم‌ها و انیمیشن‌ها برای ساخت استیکرهایی مخصوص طرفدارانش استفاده می کند.

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

برچسب ها ابزارهای ابراز احساسات

استیکرها می توانند طیف وسیعی از احساسات را منتقل کنند. خوشحالی، غم، تعجب و عصبانیت را می توان تنها با یک استیکر به خوبی نمایش داد. شاید در ابتدا استفاده از استیکرها صرفا برای سرگرمی بود، اما امروزه دیدن صفحات مکالمه با استیکرها و بدون هیچ نوشتاری غیر معمول نیست.
استیکرها، ابزارهایی کم‌خطر برای شروع گفتگو با دوستان جدید هستند. همچنین می‌توانند مجموعه ای پاسخ های شما برای موقعیت‌های مختلف باشند، درست شبیه واژگان.
نظر سنجی‌ها نشان می دهد که افراد 18 تا34 سال فکر می کنند که با استفاده از استیکرها بهتر می توانند افکار و احساساتشان را بیان کنند. این قدرت تصویر است که در موقعیت‌هایی می تواند واضح‌تر از کلمات به برقراری ارتباط کمک کند.

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

بومی سازی استیکرها

به جز یک سری احساسات مشترک جهانی، گاهی یک حس مشترک تنها میان مردم یک جامعه جریان می یابد. جشن‌ها، مناسبت‌ها، ناراحتی‌ها و شادی‌های ملی می توانند نقطه ی آغاز مفاهیم مشترک میان مردم یک جامعه باشند.

بومی سازی استیکرها و استفاده از مفاهیم مشترک یک جامعه، می تواند به اتحاد آن جامعه و اصالت نوع ارتباط افراد کمک کند. اگر استیکرهای داخلی بتوانند نیازهای ارتباطی مخاطبانشان را برآورده کنند قطعا کاربران آنها را برای ارتباطات مجازیشان انتخاب می کنند. همانطور که پیش از این استیکرهای مختلف طراحان ایرانی در پلتفرمهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند.

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

رونمایی از آثار برگزیده سومین جشنواره سال استیکر

در هفته‌ی گذشته در رویدادی که به اهتمام پیام رسان آیگپ برگزار شد، برگزیدگان سال جشنواره استکیر معرفی شدند. در این رویداد، که بهرام عظیمی ریاست هیئت داوران را برعهده داشت، 10 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و یک اثر نیز مورد تقدیر خانه شعر و ادبیات قرار گرفت. در پروژه‌ی این هفته‌ روزرنگ سراغ برندگان امسال رویداد سال استیکر رفته و به صورت اختصاصی به معرفی آثار برگزیده میپردازیم.

در این جشنواره، مجموعه استیکرهای «مامان‌دوز» توانستند جایزه‌ی رتبه اول را از آن خود کنند. حسین زارعی طراح استیکرهای «مامان‌دوز» برای دومین بار است که عنوان برنده‌ی جایزه سال استیکر را دریافت می کند. او در سال گذشته با استیکرهای «نان بربری» توانسته بود این جایزه را از آن خود کند. برای خواندن متن کامل خبر رویداد اینجا را کلیک کنید.

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر

 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر
 جشنواره سال استیکر
جشنواره سال استیکر
 جشنواره سال استیکر
برندگان دوره قبل جایزه استیکر را اینجا ببینید.

 


image 
imageimageimage