دیوارکوب

دیوارکوب، نقشی بر دیوار زندگی

در پروژه امروز میزبان بخش دیگری از دیوارکوب های زیبایی هستیم که توسط زهرا عاشوری طراحی و ساخته و پرداخته شده اند. بخش اول این مجموعه را در ماه های گذشته منتشر کردیم که مورد استقبال مخاطبان خوب روزرنگ قرار گرفت، امروز با هم بخش دیگری از این آثار را می بینیم:

همه ما می‌دانیم که یکی از موثرترین عواملی که در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش دارند دیوارها هستند، دیوارها و آنچه بر روی آن ها قرار میگیرد نقش موثری بر روح و سبک کلی یک محیط دارند.

روش‌های مختلفی برای تزئین دیوارها وجود دارد که یکی از این روش‌ها استفاده از دیوارکوب است. دیوارکوب ها می‌توانند تاثیر بسزایی در شکل گیری حس و حال مثبت، آرامش و ایجاد جلوه‌های بصری منحصر به فرد داشته باشند.

در این مجموعه، کاراکترها و آدم‌ها به مراتب متفاوت تر از آثار گذشته هستند و طراح هنوز به دنبال کشف خصوصیات افراد و تبدیلشان به دیوارکوب است.

دیوار کوب هایی که عضو مهمی از خانواده دکوراسیون هستند و پتانسیل خلاقیت، نوآوری و برخوردهای نو فراوانی در خود دارند.

دیوارکوب، نقشی بر دیوار زندگی

زهرا در بخش اول این مجموعه روند شکل گیری کارهایش را برایمان اینگونه توصیف کرده بود:

دوست داشتم به کاراکترهایم جان بدهم و از طرفی تصویرسازی هایم را کاربردی کنم و بتوانم آن ها را لمس کنم. بعد از مدت زیادی کار کردن و ساخت مجسمه های تزیینی، ایده ی ساخت دیوارکوب به ذهنم رسید.

دیوارکوب هایی که هر کدام کاراکتر و خصوصیات خاص خودشان را داشته باشند و به زیباتر شدن فضا و دکور کمک کنند و حال و هوای دیوارها را عوض کنند.

مدتی درباره بیس و متریال کار تحقیق و فکر کردم، بیس و متریال های مختلفی را تجربه و امتحان کردم تا به چیزی که می بینید، رسیدم.

پروژه های من از چندین مرحله تشکیل شده است، مرحله اول اتود کاراکتر و شخصیت ذهنی ام، به این شکل است که درباره کاراکتر فکر می کنم و اتود های مختلف میزنم و در صورتی که از اتود نهایی راضی باشم، شروع به ساخت بیس کار می کنم.

بعد از در آوردن قالب کلی کار، مرحله خمیرگذاری را شروع می کنم و پس از خمیرگذاری، کارم را با تکنیک اکریلیک رنگ می کنم و در آخر اصلاحات نهایی را روی آن انجام می دهم و پس از این مراحل، یک دیوارکوب متولد می شود.

پیوند زندگی با خیال و رویا

در این بخش از پروژه اما دغدغه های ذهنی زهرا نقش پررنگ تری به خود گرفته اند و او بیشتر به سراغ آن ها رفته تا بتواند حال و هوای هرچه بهتری به مخاطب کارهایش منتقل کند:

من با تاسیس استودیو کوچک خودم (استودیو اتاقک) و اجرای کاراکترهای تصویرسازیم در قالب دیوارکوب‌های تک نسخه و تزیینی سعی دارم به سهم خودم نقش خیال و رویا را که مدت‌هاست در زندگی روزمره ما کمرنگ شده، زنده کنم و زندگی افراد را با تصویرسازی و کاراکترهای خیالی پیوند بدهم.

دلم می خواهد که با دیدن دیوارکوب‌ها روی دیوار هر مکان و فضایی، افراد را برای مدتی هرچند کوتاه از فضا دور شوند و باعث شود تا احساس خوبی پیدا کنند، به فکر فرو بروند یا هم‌ذات پنداری و آشناپنداری کنند.

از کودکی علاقه به نقاشی و کشیدن شخصیت های مختلف داشتم. در کودکی دفتر نقاشی من پر بود از تصویر شخصیت‌هایی که در زندگی میدیدم.. مثل بقال مهربان که از او خرید می کردم، سبزی فروش محل، خیاط، خانم خوش اخلاق همسایه و…

من برای خلق هر کدام از دیوارکوب‌ها از افرادی که در زندگی ام دیدم الهام و تاثیر گرفتم

دیدن آدم ها و سفر به درون و کشف خصوصیاتشان برایم جالب توجه است و جزو تفریحاتم محسوب می شود.

تمام سعی من در خلق کاراکترها این است که جدای از درآوردن شخصیت، هر کدام از کارها معنا و مفهومی مشخص داشته باشد.

دیوارکوب

دیوارکوب، نقشی بر دیوار زندگی

دیوارکوب زهرا عاشوری زهرا عاشوری 2 دیوارکوب، نقشی بر دیوار زندگی3 مجسمه سازی مجسمه سازی 2 دیوارکوب تزئینی دیوارکوب تزئینی 2 مجسمه

اگر شما هم علاقه دارید این تکنیک را تجربه کنید و اطلاعات بیشتری از نحوه اجرای آن به دست بیاورید پست قبلی زهرا عاشوری در روزرنگ را در اینجا مطالعه کنید.


image 
imageimageimage