دیو و درخت سیب
دیو و درخت سیب

دیو و درخت سیب

تصویر سازی یکی از شاخه‌های هنر تجسمی است که هدف اصلی آن روایت مفاهیم در بستری ساده و خلاقانه می‌باشد. این هنر ژانرها و تکنیک‌های مختلفی دارد که یکی از انواع آن تصویر سازی کتاب کودک است. این سبک یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین کارهایی است که در حوزه تصویر سازی انجام می‌شود. تصویر سازی کتاب کودک کمک می‌کند کودکان مفاهیم را بهتر و سریع‌تر درک کنند؛ درواقع در این سبک بخشی از متن به وسیله تصاویر روایت می‌شود و این بر جذابیت داستان می‌افزاید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این پروژه از روزرنگ قصد داریم تصویر سازی کتاب دیو و درخت سیب که توسط نوشین صادقیان اجرا شده است را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مختصری راجع‌به کتاب دیو و درخت سیب

کتاب دیو و درخت سیب که به قلم بابک صابری به رشته تحریر در آمده است پیش از آن که به اتمام برسد افتخارات زیادی کسب نمود. در سال 2019 موفق به کسب جایزه بزرگ (Grand Prix) «پنجاهمین دوسالانه ی قلم طلایی بلگراد» شد و در سال 2021 جایزه جزیره ی طلایی ( Golden Island) «کنکور نامی کره» را از آن خود کرد.همچنین تصویر سازی کتاب معجزه‌ی سیب نیز درسال ۲۰۲۰ برگزیده نمایشگاه «فره فره طلایی» چین و نمایشگاه «تصویرسازی کودک شارجه» شد. این کتاب داستان پادشاهی را روایت می‌کند که قصد دارد از بین فرزندان پسر جانشینی برای خود تعیین نماید. اما لحظه‌ای فکری به ذهنش خطور می‌کند. با خود می‌گوید چرا جانشین من دخترم نباشد؟ و… این مجموعه با استفاده از شیوه‌ی تصویر سازی مدرن، یعنی نقاشی دیجیتال اجرا شده است.

منبع الهام آثار

نوشین صادقیان که هنرمند تصویرگر این کتاب بوده است با استفاده از فضای مثبت و منفی، ملهم از نگارگری ایرانی و استفاده از المان‌های آن همراه با بیانی مدرن، سعی داشت آثار مذکور را خلق نماید. در روند خلق آثار هنرمند همواره در تلاش بود تا با استفاده از تلفیق عناصر نگارگری ایرانی و بیانی مدرن هویت ایرانی خویش و آثارش را به‌عنوان چهره‌ای بین‌المللی نمایان سازد.

چالش‌های هنرمند

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای نوشین صادقیان دستیابی و حفظ سبک شخصی است. در پروژه دیو و درخت سیب او سعی داشت آثاری متفاوت خلق کند و ذهنش تماما معطوف به نگارگری بود. بنابراین با حفظ استمرار، تلاش مداوم و اجرای اتودهای فراوان به نتایجی تحسین برانگیز و خارق‌العاده دست یافت.

دیو و درخت سیب ۲ دیو و درخت سیب ۳ دیو و درخت سیب ۴ دیو و درخت سیب ۵ دیو و درخت سیب ۶ نوشین صادقیان نوشین صادقیان

 


image 
imageimageimage