هویت بصری مجموعه رستوران دگریل

رستوران دگریل ابتدا در سال ۲۰۰۱ در لندن افتتاح و پس از چند سال فعالیت تعلیق شده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸ تصمیم به احیای برند در ایران گرفته شد. پس از مذاکره سفارش دهنده با گروه Radiantcreatives به منظور طراحی هویت تصویری این برند ما تصمیم به استفاده کاراکتر در طراحی نشانه با استفاده از تکنیک اسکرچ برد و داستانی گرفتیم و با انتخاب سبک استیم پانک (steampunk) که نگاه مجددی است به دوره ویکتوریایی سعی کردیم حتی الامکان اصالت این برند و زادگاه آن را نشان دهیم و با قراردادن کاراکتر برند در وضعیت های داستانی مختلف بر اساس نام‌های مختلف زیرمجوعه برند، کار را به سرانجام رساندیم.

هویت بصری مجموعه رستوران دگریل

این پروژه در حدود ۱۴ ماه طول کشید که در ابتدا بخش هویت رفتاری و تفکری برند و پس از آن نشانه‌ها و هویت تصویری برند طراحی شد و همچنین تولید اقلام مصرفی و مورد نیاز این رستوران در قالب هویت تصویری منسجم انجام شد و همین رویکرد در حوزه طراحی محیطی رستوران نیز ادامه پیدا کرد.

تکنیک استفاده شده در این اثر از سبک‌های بسیار دشوار و با اصالت در تاریخ گرافیک است که در ایران بعید می‌دانم برندی برای طراحی نشانه خود از این تکنیک استفاده کرده باشد.

این پروژه با همکاری حامد طالقانی، مهدیه فرهادکیایی، شبنم احمدی، کیاوش شهرابی، عماد جعفری مقدم، پدرام تقوی و علی مولوی به سرانجام رسید.»



image 
imageimageimage