رنگ سال ٢٠١٦ معرفى شد + ویدئو

موسسه رنگ پنتون برای اولین بار دو رنگ را برای یک سال معرفی کرد، بنابراین سال 2016 شاهد دو سایه ملایم و کمرنگ آبی (Serenity) و صورتی (Rose Quartz) خواهیم بود.
انتشار اعلامیه این شرکت، یک رویداد سالانه است که با دقت از طرف صنعت مد و طراحی به عنوان هدایت کننده یک روند پیگیری می‌شود. این روند معمولا از طریق دکوراسیون خانه، مد و طراحی در طول چند سال گسترش می‌یابد و با اعلام رنگ سال بسیاری از خرده فروشان محصولاتی به این رنگ را ارائه می‌دهند.
این دو رنگ خاص ممکن است یک جفت نوزاد را به یاد ما بیاورد، اما پنتون می‌گوید که هدف این نیست. لیتریک آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون که نظارت بر انتخاب سالانه رنگ را بر عهده دارد می‌گوید: این سایه ها برای انتقال گرمای گلگون و آرامش انتخاب شده‌اند. کوارتز رز یک صورتی بچه‌گانه نیست و آن احساس ضعیف را ندارد.
پنتون که متعلق به شرکت داناهر در واشنگتن است، دارای یک سیستم است که به تولید کنندگان کمک می‌کند تعریف دقیقی از رنگ به دست آوردند. این شرکت هر سال با نظرسنجی از طراحان دکور و طراحان مد، و همچنین تولید کنندگان و خرده فروشان، متوجه می‌شود آن‌ها برای استفاده از چه رنگی برنامه‌ریزی کرده اند و سپس به رهبری خانم آیزمن، رنگ سال آینده انتخاب می‌شود.
پنتون برخی از شرکای تجاری خود مانند شرکت لوازم آرایشی Sephora و قهوه ساز Keurig را راهنمایی می‌کند که با استفاده از رنگ سال، محصولات خود را تولید کنند. آن‌ها حتی لیوان‌های تبلیغاتی خود را به رنگ سال تولید می‌کنند و لیوان امسال هر دو رنگ را در خود خواهد داشت، هر رنگ در یک طرف، مثل یین و یانگ.

photo_2015-12-04_13-19-07
آیزمن می‌گوید: این دو رنگ اغلب با هم دیده شده‌اند بنابراین آن‌ها دارای یک ارتباط طبیعی هستند.
او و برخی دیگر از مدیران پنتون به ایده معرفی دو رنگ فکر کردند و به این نتیجه رسیدند که هیچ دلیلی برای عدم استفاده از دو رنگ وجود ندارد. آیزمن می گوید: از منظر کسب و کار، وجود دو رنگ فرصت بیشتری برای ایجاد ترکیبات متنوع ایجاد می‌کند.
رنگهای قبلی پنتون به تیرگی و ضخامت تمایل داشتند، مانند بنفش- صورتی ارکید انتخاب شده برای سال 2014، و یا رنگ نارنجی روشن نارنگی تانگو انتخاب شده برای سال 2012. تنها دو تا از 16 رنگ انتخاب شده از سال 2000 تاکنون، می‌تواند به عنوان رنگ‌های پاستلی انتخاب شود، آبی آسمانی سال 2003 و آبی نیلگون سال 2000 .
این انتخاب همچنین نشان دهنده روند رنگ‌های پاستلی شگفت آوری است که در هفته های مد فصل‌ اخیر دیده شده است. به نظر می‌رسد رنگ‌های ملایم ویژگی‌های پاپ رنگ‌های جسور را ندارند، با وجود این رنگ‌های پاستلی صورتی و آبی در بسیاری از مجموعه‌های فصل بهار ظاهر شدند.
انتخاب‌های پنتون در ذهن مصرف کنندگان تاثیر می‌گذارند و معرفی رنگ سال باعث ایجاد یک دگرگونی شدید در تمایلات مصرف کننده است. آیزمن می‌گوید: “ما شفقت و دلسوزی می خواستیم، چیزی که امروز بسیاری از مردم به دنبال آن هستند.” پنتون در اعلامیه خود رنگ‌های سال را با عنوان ” دارای احساس ثبات، آسایش و آرامش” توصیف کرده و استدلال می‌کند که آن‌ها در جهان پر هرج و مرج ایجاد تعادل می‌کنند.

[aparat width=”560″ ]http://www.aparat.com/v/HKGFr[/aparat]

منبع