روباه تخم می‌گذارد!

« پس از برگزیده شدن اثرم در سومین دوره نمایشگاه کتاب شارجه 2014، از طرف ناشری لبنانی به نام “دارالحدائق” سفارشی به من داده شد که بر مبنای علاقه‌ آن‌ها به اثر من در شارجه بود.

بعد از این‌که متن داستان در اختیارم قرار گرفت، طراحی کاراکترها و استوری برد‌ها را انجام دادم که مورد تایید انتشارات قرار گرفت و در نهایت طراحی اصلی فریم‌ها و اجرای نهایی و بقیه مراحل انجام شد.

طرح کلی داستان در یک فضای روستایی بود و مدیر هنری تاکید خاصی بر نمایش بناهای خاص مناطق روستایی لبنان  داشت که به‌همین‌منظور عکس‌هایی از این بناها را در اختیار من قرارداد. در طی انجام این پروژه ابتدا طراحی شخصیت‌های داستان را الویت قراردادم (طراحی شخصیت همیشه برایم لذت بخش و مهم بوده است).

در این پروژه سعی کردم علاوه بر نزدیکی طراحی کاراکترهای حیوانات به شکل طبیعی، امضای خودم را نیز در طراحی آن‌ها اعمال کنم که به نظر خودم موفق بوده‌ام؛ سپس برای دست یافتن به ترکیب‌بندی‌های مناسب، شروع به طراحی استوری بردهایی در ابعاد کوچک کردم تا به ترکیب‌بندی‌هایی مناسب از داستان برسم.

تصویرسازی‌های این کتاب طی 6ماه و با ترکیب تکنیک‌های کلاژ، چاپ، آبرنگ و مدادرنگ انجام شد. ترکیب چند مواد و تکنیک چالشی است که دربیشتر کارهایم با آن روبه‌رو هستم.

تصویرسازی را تنها باتجربه خودم و فقط با آگاهی از علم آن در دانشگاه شروع کردم و انجام می‌دهم و این جریان را بیشتر مدیون علاقه‌ام به کاوش در فضاهای تصویری موجود در داستان‌های کهن و نمایش آن‌ها در قالب بیان تصویری خیال‌انگیز می دانم.»

 فاطمه خسرویان، متولد1370 اصفهان و فارغ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه هنر اصفهان است.



image 
imageimageimage