رونمایی از قلم مخصوص اپل (Apple Pencil)

اپل در کنفرانس دیشب خود از قوی‌ترین تبلت خود با نام آیپد پرو پرده برداشت. اما ویژگی اصلی این محصول قلم مخصوص آن است که باعث تمایز آیپد پرو با سایر آیپدها می‌شود.
اپل پِنسل نام قلمی است که اپل برای ایپد پرو ساخته است. اپل تمام تلاش خود را کرده است تا این قلم را مشابه با مدادهای معمولی تولید کند تا حس آشنایی هنگام کار با آن به کاربر القاء شود. این قلم همانند نمونه‌ی به کار رفته در سرفیس مایکروسافت به فشار حساس است و می‌توان با فشار‌های مختلف طرح‌های گوناگونی را رسم کرد. هم‌چنین می‌توان تا ۴۷ درجه نسبت به افق، از اپل پنسل استفاده کرد.
اپل در حال همکاری با توسعه‌دهندگان برای تولید اپلیکیشن‌های سازگار با قلم جدید آیپد، است. اپل در آیپد پرو به واسطه قلم حرفه‌ای خود، طراحان را هدف قرار داده است.
این قلم اپل، به راحت‌تر شدن استفاده از نمایشگر بزرگ آی‌پد پرو، کمک شایانی کرده است. همچنین، توسعه دهندگان می‌توانند برای این قلم اپلیکیشن‌های زیادی را طراحی کنند و این موضوع برای این قلم استایلوس، یک مزیت به شمار می‌رود.
اپل پنسل از تنظیمات خاصی نیز بهره می‌برد و به همین منظور، شما قادر خواهید بود که از آن، نوشته‌های ریز با سایز کوچک بنویسید.
همچنین با این قلم قادر به نوت‌برداری، نقاشی و یا کشیدن نقشه خواهید بود و در برنامه آفیس نیز قادر به استفاده از اپل پنسل هستید که لذت خاص خودش را دارد. این قلم همچنین از یک کانکتور lightning بهره می برد که با وجود آن می توانید قلم را به شکل مستقیم از طریق خود آیپد شارژ کنید.
در پایان لازم به به ذکر است قلم اپل که نام ساده Pencil یا مداد برای آن در نظر گرفته شده، از ماه نوامبر مصادف با آبان ماه با قیمت ۹۹ دلار عرضه خواهد شد، اما در مورد امکان استفاده از آن روی آیپد های غیر از Pro هنوز اطلاعی در دست نیست.

Screen Shot 2015-09-10 at 9.44.17 AM  Screen Shot 2015-09-10 at 9.44.43 AM  Screen Shot 2015-09-10 at 9.44.34 AM  Screen Shot 2015-09-10 at 9.43.58 AM