رونمایی از پوسترهای «سینما حقیقت»

مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» پیش از ظهر دیروز  چهارشنبه ۶ آذرماه در محل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش و دبیر جشنواره «سینماحقیقت» گفت: این مراسم قرار است اولین حرکت جشنواره باشد. مدیریت هنری این جشنواره بر عهده رضا عابدینی است ولی ایشان در حال حاضر در ایران نیستند. با توجه به اینکه قرار بود که این دوره تفاوت کمی با دوره‌های پیشین داشته باشد از رضا عابدینی خواهش کردم در کنار ما باشد. ایشان حرکتی در گرافیک معاصر ایران دارد و بعد از ۱۵ سال کار در فرم‌های مختلف دنیا، این خواهش را پذیرفتند تعامل با جهان بصری رضا عابدینی اتفاق ویژه‌ای است و من از حضور ایشان خوشحالم.

وی در ادامه متنی که رضا عابدینی را برای این مراسم فرستاده بود، قرائت کرد.

حمیدی‌مقدم افزود: باتوجه به زیرساخت سینمای مستند که مربوط به تحقیق و پژوهش است، چند اتفاق مهم را ایجاد کرده‌ایم، در این بخش شخصیت‌های بزرگ در کنار ما قرار می‌گیرند همچنین از یک کتاب رونمایی می‌کنیم که نشان از اهمیت بخش پژوهش دارد.

در ادامه رامین حیدری فاروقی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و محسن استادعلی رییس انجمن کارگردانان سینمای مستند روی صحنه آمدند و در کنار محمد حمیدی مقدم قرار گرفتند، در ادامه از پوستر این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی کردند.

سپس آیین رونمایی از پوسترهای بزرگداشت جشنواره «سینماحقیقت» برگزار شد.

در این بخش منوچهر طیاب از پیشکسوتان عرصه سینمای مستند به همراه محمد حمیدی‌مقدم از پوستر بزرگداشت خود در این جشنواره رونمایی کرد.


image 
imageimageimage