رونمایی از پوستر سی‌وسومین دوره جایزه کتاب سال

پوستر سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۷ دی ماه با حضور دبیران علمی و اجرایی این جایزه در سرای اهل قلم در تهران رونمایی شد. این پوستر را ساعد مشکی طراحی کرده و در آن تصویر یک درخت سرو که نمادی از جاودانگی است، لابه‌لای تصویری از چند جلد کتاب که روی هم چیده شده‌اند، تنیده شده است.
دبیر جایزه کتاب سال با بیان اینکه در سی‌وسومین دوره این جایزه ۴ هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب از سوی ۸۷۲ داور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است، گفت: ۲۱۸ اثر به مرحله نهایی این جایزه راه یافته که به احتمال بسیار زیاد نهایتا تا ۱۰ روز دیگر کار داوری و انتخاب آثار برگزیده و شایسته تقدیر در این دوره به اتمام خواهد رسید.
در این نشست افشین داورپناه، معاون فرهنگی و پژوهشی خانه کتاب در سخنانی درباره پوستر سی و سومین جایزه کتاب سال که توسط ساعد مشکی طراحی شده است، کسالت را عامل غیبت مشکی در این نشست خواند و با اشاره به استمرار جایزه کتاب سال علی رغم تمامی مشکلات و تنگناها در دوره های مختلف، انتخاب درخت سرو را که نمادی از جاودانگی و استواری است، با عنوان المان اصلی پوستر جایزه کتاب سال، نشان دهنده همین پایداری رویداد فرهنگی جایزه کتاب سال ذکر کرد.

Untitled-2

منبع


image 
imageimageimage