ساده و روان همچون بزرگان دينی

تصویرسازی مذهبی با وجود اينکه ژانر نسبتا پرکاری در کشور ماست، همیشه سختی ها و دغدغه های ویژه خود را همراه دارد. گاه رعايت ادب اسلامی در چالش با زبان تصوير قرار می گيرند ضمن اینکه پرهیز از تکرار و بیان نو نیز از مخاطرات این ژانر می تواند باشد. تصاویری که در پروژه امروز روزرنگ خواهید ديد مربوط به تصویرگری دوکتاب با 20 داستان مجزا از زندگی دو امام بزرگوار، امام حسن مجتبی(ع) و امام جواد(ع) است.

« بعد از خواندن داستان ها، مدتی را صرف مطالعه زندگی و ویژگی های دو امام کردم. از آنجایی که مخاطب، گروه سنی نوجوان بود، هدف را بر این گذاشتم تا با تصاویر جذاب، نوجوانان را به دنبال کردن داستان تشویق کنم. در تصویرگری مذهبی، ساختاری وجود دارد که اجازه نوآوری چندانی نمی دهد و من نمی توانستم بر اساس ذهنیت و تخیل خودم، به تفسیر داستان ها بپردازم. بنابراین با توجه به محتوای متن، به پدیدآوردن تصاویر واقع گرا با ساده سازی فرم ها پرداختم و سعی کردم با رنگ های گرم و فضاسازی، جذابیت بصری تصاویر را بیشتر کنم و چون روایت داستانها، بسيار ساده و روان به ویژگی اخلاقی امامان می پرداخت، من نیز در تصاویر بزرگان دین را شخصیت هایی دست یافتنی و با زندگی ساده و معمولی نشان دادم. « مجید ملامحمدی» نویسنده داستان های این دو کتاب هستند که قرار است به زودی از سوي انتشارات « جمکران» منتشر شوند.»

« فرشته جعفری فرمند» عضو پیوسته انجمن تصویرگران ايران است. او از نفرات برگزیده و برنده جایزه بخش تصویرگری، در رقابت های فن آورد دانشگاه شریف سال94 است. تصویرگری 3کتاب کودک و همکاری با مجلات کوشش، رشد، شاهد و سازمان تبلیغات اسلامی، همکاری با وزارت ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در طرح گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس محروم کشور نیز از فعالیت های دیگر او هستند.

javad9

javad3 javad4 javad2 hasan10 hasan3

javad7

javad5 javad6 javad1 javad101 5