سامسونگ

سامسونگ در تبلیغ جدیدش از طراحی تکراری آیفون ۱۶ انتقاد کرد

سامسونگ با اشاره به شعار «Think Different» استیو جابز، به یکنواختی طراحی‌های آیفون ۱۶ انتقاد کرده است.

در حالی که اپل به تازگی سری آیفون ۱۶ را معرفی کرده، سامسونگ بار دیگر با یک تیکه‌ی زیرکانه به میراث فناوری کوپرتینو، در تلاش است تا رقابت را به چالش بکشد. در تبلیغ جدید سامسونگ، گلکسی Z Flip6 در میان انبوهی از آیفون‌های سفید ظاهر می‌شود.

سامسونگ در این تبلیغ به واقعیتی اشاره می‌کند که با وجود شهرت اپل برای نوآوری، هنوز وارد دنیای گوشی‌های تاشو یا Flip نشده است. این تیکه‌ی غیرمستقیم به طراحی سنتی و ثابت اپل اشاره دارد، در حالی که سامسونگ از پنج سال پیش با معرفی گلکسی فولد، به دنیای گوشی‌های تاشو روی آورده است.

این تبلیغ واژه‌ی «Different» را با سبکی مشابه شعار مشهور «Think Different» اپل به نمایش می‌گذارد.

اشاره به «Think Different» با توجه به تاریخچه کمپین اپل، به ویژه قابل توجه است. این کمپین که در سال ۱۹۹۷ توسط TBWA\Chiat\Day راه‌اندازی شد، پاسخ اپل به کمپین «Think» IBM بود. این کمپین به اپل کمک کرد تا به عنوان برند مورد علاقه ذهن‌های خلاق در دوره‌ای که شرکت با فشار رقابت مواجه بود، شناخته شود. بازگشت استیو جابز به شرکت در آن زمان تمرکز جدیدی را به ارمغان آورد و این شعار به انعکاسی از فلسفه دیدگاهی اپل تبدیل شد. این کمپین تا سال ۲۰۰۲ ادامه داشت، اما تاثیر آن بر هویت برند اپل هنوز هم باقی مانده است.

در حالی که برخی از جسارت سامسونگ تحسین می‌کنند، دیگران به نوعی از تناقض اشاره می‌کنند، چرا که ساعت جدید گلکسی واچ اولترا و هدفون‌های گلکسی بادز ۳ شباهت زیادی به اپل واچ اولترا و ایرپادز دارند.