ساکن طبقه کمیک استریپ

« از كودكی با خواندن مجموعه کتاب های ” تن تن” با كميك استريپ آشنا شدم، هنوز هم از ورق زدنشان لذت می برم و هيچ وقت برایم تكراری نمی شود. مدت ها بود كه طراحی می كردم ولی از تصوير گی چيزی كه می خواستم را پيدا نمی کردم تا اينكه با دنيای كميك استريپ آشنا شدم و فهميدم كه علاقه اصلی ام اينجاست. كاميك دنيای خيلی بزرگی است كه انيميشن، سينما و تصوير گری را در دل خود جا داده است. متاسفانه در كشور ما هنوز محجور است و به تازگی دارد جايگاهش را پیدا می کند. اميدوارم روزی برسد كه در كشور ما هم به كميك استريپ به چشم يك صنعت نگاه شود.

در مورد مراحل و زمان نحوه كارم به اين صورت است كه اگر برای يك پروژه كميك به طور مثال دو هفته زمان داشته باشم ١٠روز را كامل روی آن فكر می كنم، داستان را چند بار می خوانم و سعی می كنم تصاوير را در ذهنم بازسازی كنم. وقتی تصاوير در ذهنم تداعی شد بار ديگر داستان را با دقت و جزييات می خوانم، هر قسمت را پلان بندی و پلان های مهم را روی كاغذ به صورت كلی اتود می کنم.

مرحله بعد بار ديگر داستان و پلان هايی كه اتود كرده ام را مرور می كنم كه چيزی از قلم نيفتاده باشد و احيانا اگر پلانی باعث می شود كار جذاب تر يا روايت روان تر شود، اضافه می كنم و پلانی كه نياز نيست و خوانش را كند می كند حذف می شود. در نهایت اینکه جزييات بيشتر به اتود هایم اضافه می كنم و نوشته ای اگر داشته باشد می آورم، به علاوه جاگذاری بالن های گفتگو. در عين حال به اينكه چطور می خواهم اجرایش كنم، حال و هوای داستان با چه سبك خطوط و فضای رنگی تناسب دارد فكر می کنم. معمولا با نرم افزار فتوشاپ يا sketchbook pro كار می كنم.»

الهام رحيمی، متولد اسفند ٦٨ اصفهان است و كارشناسی گرافيك از دانشگاه هنر اصفهان دارد


image 
imageimageimage