سلام! آیا می‌توانم کمکتان کنم؟ / گرافیک محیطی مدرسه بازاریابی پرتغال

آتلیه (P-06) یک استودیوی موفق در زمینه دیزاین و  گرافیک محیطی است که فعالیت خود را در سال 2006 آغاز و تا به امروز برنده بسیاری از جوایز بین المللی بوده است.
این استودیو که در کشور پرتغال واقع شده، در زمینه‌های طراحی گرافیک در سطح موزه ، نمایشگاه‌ها و مسیرهای شهری آثار قابل توجه‌ای به جا گذاشته است.
یکی از جدیدترین پروژه‌های این استودیو  طراحی گرافیک محیطی مدرسه بازاریابی واقع در شهر پورتو پرتغال است.
چیزی که گرافیک محیطی این بنا را شاخص و متمایز از دیگر پروژه ها می‌نماید، ایجاد یک کانسپت جدید برای مسیر یابی است. از آنجا که معنای دیزاین (Design) از لحاظ لغوی با Create متفاوت است و بیشتر نمودی فراتر از تولید یا ساختن دارد، این پروژه به نوعی در دسته بندی دیزاین جای می‌گیرد و حائز اهمیت است.
این شرکت با نوشته‌های بزرگ  که نقل قول را به مراجعه کنندگان نمایش می‌دهد فضاسازی خاصی را بوجود آورده است. به عنوان مثال نوشته”من یک مدرسه بازاریابی هستم”  علاوه بر معرفی بنا به ارتباطی فعال بین انسان ، بنا و موضوع منجر شده است.
در قسمت پذیرش، همانطور که در تصاویر دیده خواهد شد، به‌جای لغات معمول برای معرفی بخش اطلاعات بنا، از عبارت “سلام! آیا می‌توانم کمکتان کنم؟” استفاده شده که نقش بسزایی در تلطیف فضا داشته است.

graphic mohiti (17)

 graphic mohiti (1) graphic mohiti (10) graphic mohiti
graphic mohiti (8)  graphic mohiti (11) graphic mohiti (7)  
 graphic mohiti (5)  graphic mohiti (4)  graphic mohiti (9) graphic mohiti (3) graphic mohiti (3)
graphic mohiti (2)  graphic mohiti (1)graphic mohitigraphic mohiti (2)
graphic mohiti (16)
graphic mohiti (14)
graphic mohiti (12)  graphic mohiti (13) graphic mohiti (18)
graphic mohiti (6)
graphic mohiti (20)
image 
imageimageimage