هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل، صفحات وب را به ویدیو تبدیل می‌کند

محققان گوگل اخیرا سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی (ai) را توسعه داده‌اند که می‌تواند محتوای صفحات وب را به صورت خودکار به ویدیو‌های کوتاه تبدیل کنند.

«URL2Video» در سمپوزیوم نرم افزار و فناوری رابط کاربری 2020 معرفی شد که می‌تواند به صورت خودکار محتوای اصلی سایت را انتخاب و با همان طرح بندی از نظر رنگ و سبک  طراحی سایت، اطلاعات موجود در صفحه وب سایت را به صورت ویدیویی به نمایش در آورد.

URL2Video اطلاعات مختلف از جمله هدینگ‌ها، تصاویر محصول، توضیحات اضافی و سایر تب‌های موجود در سایت را به خوبی می‌تواند تشخیص بدهد. هر یک از این عناصر از نظر سیستم هوش مصنوعی دارای رتبه و الویتی هستند. در نتیجه در هنگام ارائه ویدیو به این موضوع توجه می‌کند که کدام عناصر الویت بالاتری دارند و باید در ویدیو حتما نمایش داده شوند.

 

 

این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند محتواهای متنی، تصویر و حتی سبک طراحی از جمله نوع قلم، رنگ و لی‌اوت گرافیکی را از منابع HTML استخراج کند. درنهایت محتواهای استخراج شده به صورت ویدیو سازماندهی می‌شوند و کاربر می‌تواند محتوای وب‌سایت را در قالب ویدیویی کوتاه مشاهده کند.

کمپانی گوگل ادعا می‌کند که این سیستم می‌تواند برای کسب و کارهایی که می‌خواهند محصولات و خدمات خود را از طریق وب‌سایت شرکت به نمایش بگذارند، بسیار کاربردی و جذاب خواهد بود.

 

 

کاربران  در سراسر جهان می‌توانند از طریق ویدیوهای تهیه شده از وب‌سایت به راحتی محصولات و خدمات ارائه شده را مشاهده کنند. در حال حاضر هزینه تولید یک ویدیوی معمولی رقمی بین 880 تا 1200 دلار است. به علاوه ممکن است روزها و هفته‌ها طول بکشد تا چنین ویدیوهایی تولید شوند.

«پگی چی» و «عرفان عیسی» از محققان گوگل اعلام کرده‌اند:

«تمرکز تحقیقات فعلی روی ارائه محتوای تصویری است؛ ولی گوگل در حال توسعه تکنیک‌های جدیدی برای توسعه سیستمی با محتوای صوتی است.»

منبع: digiato