شادابی و هویت توام

روزرنگ پروژه امروز خود را به مجموعه ای از ” مسعود نجابتی” اختصاص داده است که به دليل متفاوت بودنش نسبت به غالب آثار این طراح، تماشای آن لطفی دیگر دارد.

« بستنی بابا اکبر در قم سابقه ای به اندازۀ خود بابا اکبر دارد ، سال گذشته بود که طراحی نشان آن به بنده پیشنهاد شد.گفتن این مطلب که زمینه کاری و راهی که در دنیای گرافیک در پیش گرفتم متفاوت است، سفارش دهنده را قانع نکرد. بالاخره کار طراحی بعد از دریافت اطلاعات لازم آغاز شد….. برای طراحی شخصیت بابا اکبر ابتدا سراغ طراحانی رفتم که قابلیت طراحی شخصیت‌های کارتونی را داشته باشند. اتودهای اولیه رضایت بخش نبود.

در اتودهای بعدی سعی کردیم از فضای فانتزی قدری فاصله بگیریم و چهرۀ کاراکتر را واقعی تر طراحی کنیم ایده ای که اگرچه قرار بود شاداب و با نشاط باشد ولی به دلیل نداشتن هویتی ایرانی هنوز مطلوب ما نبود .بابا اکبر باید صمیمی و باورپذیرتر می بود و کمی هم مسن و با تجربه . اینبار رفتیم سراغ خود بابا اکبر. چهره بابااکبر ویژگی های لازم را داشت. بعد از عکاسی های متعدد، تصویرسازی شخصیت را به هادی طبسی سپردم تا از توانایی و تجربه او در طراحی کاراکتر بابا اکبر کمک بگیریم.

در نهایت و با اتودهای متعدد قدم به قدم به تصویر مطلوبمان نزدیک شدیم .انتخاب رنگ هم در طراحی این نشان از آنجایی ضروری بود که ممکن بود دکور و لباس فرم و سایر هویت بصری فروشگاه را هم تحت تاثیر قرار دهد… مرحله طراحی نوشته هم به ظاهر ساده ولی کار دشواری بود.غالب اتودها به طور مستقل خوب بود ولی با شخصیت کاراکتر تناسب کافی نداشت. شادابی، اصالت ،هویت ایرانی ،‌زیبایی و تناسب با شخصیت کاراکتر گزینه هایی بودند که در نهایت ما را به انتخاب خط نستعلیق رساند البته با کمی نمک گرافیکی که با در تغییر اندازه ها به دست می‌آمد. این گونه شد که بابا اکبر به مشتریان قدیمی و جدیدش دوباره لبخند زد.»



image 
imageimageimage