در سال 2013 اعلام شد كه روزانه 100 کودک به خاطر ناآگاهى، فقر و بيماریهايى كه قابل پيشگيرى هستند در ویتنام جان خود را از دست مىدهند. ویتنام از جمله کشورهایی است که درآمدش در حد متوسط است و وضعيتش در جهان به گونهای است كه نياز به بودجه و كمك سازمانهایی جهانى هم چون يونيسف را دارد.
در اين ميان يونيسف وارد ميدان شده و يك پلتفرم و كمپين فعالی را راهاندازى كرد تا افراد و شركتهاى موفق ویتنام را براى جمع آورى كمكهاى مالى و سخاوتمندانه تشويق كند. شعار یونیسف در این کمپین این بود: “صفر را باور كن” و منظورش آن بود که باید تلاش کنیم تا تعداد مرگ و مير كودكان را به صفر برسانیم.
طراحى و ديزاين اين نماد و هويت گرافيكى نيز با عنوان جوايز صفر يونيسف طراحى شد. اين نماد با حرف صفر طراحى شد كه بدنهى آن را تكرار علامت ساده “+” شكل داده بود. علامت “+” نمادى از كمك افراد خير جامعه بودند كه صفر را از هيچ، تبديل به يك واقعيت مىكردند. (يعنى کمکهای مثبت، کودکان نيازمندی که از لحاظ اقتصادى و فرهنگى در حد صفر هستند را نجات می دهد.) جالب است که بدانید تنها در اولين شب اين كمپين، يونيسف موفق شد 440000 دلار جمع آورى كند که با اين پول مىتوانست حداقل به 50000 كودك كه از سوء تغذيه رنج مىبردند كمك كند.