« پرداخت حروف و ساماندهی نوشته که با عنوان نوشته نگاری( تایپوگرفی) از آن یاد می شود، فن و هنر طراحی نوشته و حروف به وسیله ی روش های گوناگون است که طراح مسبب آن است؛ پرداخت حروف و نوشتار در ایران که قبل ها در خوشنویسی اتفاق افتاده ، از زمان پیدایش چاپ ، رنگ بیشتری به خود گرفته است و در دوران های مختلف شکل های گوناگون پیدا کرده است. بیان ها و برخوردهای گوناگون چون سِر و رمز نمود پیدا کرده اند، اسرارو رموز در نوشتار گرایش های متفاوتی را سبب می شود که گاه به ارجاعات تاریخی و سنتی دامن می زند ، گاه در باورهای عامه و حکایت های فولکلور ریشه می جنباند، گاه از دوران معاصر و زندگی روزمره تغذیه می شود، گاه ریشه در تلاشی برای بیان صورتی نو وجدید دارد و گاهی عصیانی ست برای شکستن چهار چوب ها برای ارائه راهی که فردایی برای امروز باشد. تایپوگرافی که معمولا بدست طراحان گرافیک انجام می پذیرد آگاهی و مهارت خاص خود را می طلبد، همچنین شناخت از نحوه ی تاثیر گذاری نوشتار امری ضروری برای طراحان گرافیک است. در واقع طراحان با به کارگیری تفکر و شیوه ی بیان خود شخصیت ویژه ای به آثار خود می بخشند که باعث می شود آثار منحصر به فرد و متفاوتی بوجود آید که انعکاسی ست از سلایق، پیش فرض ها، اطلاعات، خواستگاه و زمان ذهنی که طراح در آن به سر می برد. این متفاوت بودن در پرداخت به نوشتار باعث بوجود آمدن صورت و شمایلی خاص برای طراح می شود که معنایی را در پس خود دارد. صورت و معنا مطالعه و جستجویی ست از نحوه ی برخورد و تفکر برخی طراحان گرافیک از نسل های مختلف در ایران، که در نوشتار نمود پیدا کرده اند .
آثار پیش رو مجموعه ای ست از بررسی و جستجوی من در نوشتار فارسی از گونه های متفاوت بکارگیری نوشتار و پرداخت به آن برای ارتباط با مخاطب که طراحان گرافیک به آن دامن زده اند.
در این مجموعه ظواهر و شکل های نوشتار با عنوان صورت در نظر گرفته شده و اهداف طراح گرافیک از این صورت و شکل نوشتار که در نهایت به مقصودی ختم می شود و ارجاعاتش را متبلور می سازد به عنوان معنا لحاظ شده . دست آخر شما شاهد آثاری هستید از نام های طراحان گرافیک ایران از نسلهای مختلف که شیوه ی نوشته شدن نامشان موازی شده است با نحوه ی برخورد طراح گرافیک مذکور در آثار گرافیکش اما نه به صورت مستقیم . آثار ارائه شده کارهایی ست که تفکر و دید من را از برخورد طراحان گرافیک در نوشتار به نمایش گذاشته و به این معنی نیست که یک اثر بتواند شناختی مستقیم و حتی درست از تفکر آن طراح گرافیک را ارائه کند حتی شاید در بعضی آثار خلاف چیزی باشد که طراح گرافیک در مورد تفکرش در آثارش می داند.»
« عیسی صادقی» متولد 1366 تبریز، فارغ التحصیل هنرهای تجسمی و مدرس هنرستان است. او طی تلاشی یک ساله در پروژه صورت و معنا با انتخاب 90 طراح گرافیک از نسل های مختلف گرافیک ایران و نوشتن نام آنها با برداشت خود از سبک و سیاق کارشان و یا برخوردشان با نوشتار و حتی شیوه ی فکر کردنشان به طراحی نام این طراحان گرافیک پرداخته است.