طراحی برندینگ لاتراس

«پروژه برندینگ لاتراس یکی از پروژه‌های هیجان انگیز رایمون در سال ۹۷ بود؛ خلق یک برند متفاوت در حوزه محصولات خوشبوکننده؛ به نظر می رسید که به عنوان یک برند استرالیایی با مخاطبان گسترده‌ای مواجه خواهیم بود.

این پروژه از مباحث تئوری برای خلق برند تا جلسات استراتژی برای طراحی رویکرد و ساختار محصول ادامه داشت تا نهایتا به مرحله پیاده سازی و دیزاین رسید.

لاتراس (در تلفظ فرانسوی) یا همان تراس، در فرهنگ غرب فضایی است برای استراحت، تنفس و آرامش روان؛ فضایی با چشم اندازی زیبا برای برون رفت از فضای محدود خانه یا محل کار، با گلدان‌های کوچک و بزرگ و البته عطر گل‌های رنگارنگ؛ تراس با این تعبیر یعنی حس خوب در کنار هوای خوب!

در طراحی نشان سعی کردیم احساس رایحه‌ای دل نشین را به تصویر بکشیم. طراحی نشانه نوشته و تلفیق آن با نشان تصمیم بعدی بود که باعث می‌شد لاتراس را همیشه با فلسفه اصلی خود همراه کند؛ احساسی صمیمی از نشان در کنار استواری نام برند.

با توجه به اینکه لاتراس قصد داشت در بازار ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس هم فعالیت داشته باشد، نشانه نوشته فارسی نیز بر اساس اسلوب نشان انگلیسی طراحی شد.

در فاز اول لاتراس با اسپری‌های خوشبوکننده وارد بازار شد. ۲۴ رایحه متفاوت که نت های آن توسط تیم تحقیق و توسعه لاتراس آميخته شد. چالش بعدی ما رسیدن به یک استراتژی هدفمند برای طراحی بسته بندی ها بود که با جلسات متعدد به ایده ی شهرهای مشهور جهان رسیدیم. هر شهر هویت، ساختار و اتمسفر خاص خودش را دارد، مخصوصا معماری منحصر به فردی که با بناهای خاص، خود را به دنیا معرفی می کند؛ بنابراین هر کدام از رایحه ها را به یک شهر ارتباط دادیم و با این ایده لاتراس می تواند به گوشه گوشه ی دنیا سفر کند كه در ادامه به این ۲۴ رایحه اضافه خواهد شد و شهرهای بیشتری به این مجموعه خواهند پیوست.

در طراحی بسته بندی‌ها بر اساس ایده‌های به دست آمده تصمیم گرفته شد که از تکنیک تصویرسازی آبستره (abstract illustration) استفاده کنیم. بعد از انتخاب شهرها، بناهای مهم و تاثیرگذار آنها انتخاب و تصویرسازی شد. با توجه به هويت و حال و هواى كلى هر شهر، رنگها انتخاب و در نهایت بسته بندی ها دیزاین شدند.

لاتراس به عنوان یک پروژه بین المللی برندینگ در عین جذاب و مهيج بودن، به شدت سخت و پیچده هم بود. زيرا این برند در فازهای بعدی به محصولات دیگری در حوزه خشبوکننده ها فکر می کند که هر لاین از این محصولات نیاز به یک تفکر جدید و استراتژی های خاص خود در دیزاین دارد. آژانس خلاقیت رایمون همچنان در حال ایده پردازی و تلاش برای حضور محصولات جدید لاتراس است. لاتراس به سفارش گروه شکوفامنش بوده که بیش از ۴۰ سال سابقه ارتباط و همکاری با برندهای بزرگ بین المللی از جمله نیوا، فیلیپس، لابلو و … را دارد.»

 


image 
imageimageimage