طراحی جلدهای خوشحال!

طراحی و تصویرسازی جلد کتاب های کمک آموزشی مجموعه ای است که در پست امروز روزرنگ خواهید دید.

” علی پاک نهاد” تصویرگر و کارتونیست از سال گذشته، کار بر روی این سفارش ها را آغاز کرده است. آثاری که معمولا موضوع کتاب و مباحث مطرح شده درس ها، منبع ایده اولیه برای خلق شدنشان هستند. درحالیکه بعضی از کتاب ها قابلیت تصویری زیادی ندارند و این سخنی کار را دو چندان می کند.

« این قبیل آثار به جهت فرم و طراحی باید قابلیت جذب مخاطب که دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی هستند را داشته باشد و در عین حال فضای آموزشی خودش را نیز حفظ کند. بدون شک هر هنرمندی از فضا و اشخاص پیرامونش تاثیر می گیرد و با توجه به اینکه من سال های زیادی است کار طنز انجام داده ام، همیشه طنزی نهفته در کارهایم وجود دارد. کمتر پیش می آید نگاه طنز برای کسی جذاب نباشد و فکر می کنم فضای شاد و طنزآلود رمز دیده شدن کار است. در عین حال اگر بخواهید کار طنز انجام دهید مانند این است که بر لبه شمشیر راه می روید، چون یک اثر طنز تفاسیر متفاوتی می تواند داشته باشد که گاه دردسرساز است. وقتی تصمیم می گیرید کار نو و جدید انجام دهید احتمال مقاومت از طرف جامعه بالاست، شرایطی که من همیشه با آن مواجه بوده ام.»

” علی پاک نهاد” متولد 1359 شهر همدان، فارغ التحصیل رشته گرافیک است و فعالیت مطبوعاتی اش در زمینه کاریکاتور را از سال1379 آغاز کرده است. همکاری با نشریات جام جم همشهری، کیهان کاریکاتور، سروش کودکان، کیهان بچه ها، گل آقا، توانا، شرق و خط خطی، دبیر سرویس کودک نوجوان روزنامه هگمتانه، برنده چندین جایزه ملی و بین المللی در زمینه کاریکاتور، برنده جایزه دوم بخش کاریکاتور در دهمین جشنواره مطبوعات کشور، برنده جایزه اول بخش کمیک استریپ جشنواره مطبوعات کشور 1392، جایزه دوم، جشنواره کاریکاتور خشونت سال 1391/ ساری، جایزه اول جشنواره کاریکاتور بوکان سال 1391 بخشی از رزومه کاری او در این سال ها هستند.


image 
imageimageimage