همرفیق

طراحی هویت بصری برنامه اینترنتی همرفیق

هویت بصری نقش مهمی در دیده شدن و موفقیت افراد و برندها دارد و می‌تواند بلافاصله اعتماد و توجه مخاطب را به خود جلب کند، ساختار و نمایی یکپارچه به کار ببخشد و تبدیل به دلیل اصلی رشد و موفقیت افراد و کسب و کارها شود. در پروژه روز این هفته به سراغ برنامه همرفیق رفته‌ایم تا روند شکل گیری هویت بصری این برنامه را بررسی نماییم. در ادامه ناصر حسنی و حسام‌الدین باقریان از نحوه شگل گیری هویت بصری این برنامه برایمان می‌گویند.

پیشینه کار و فرآیند طراحی

همرفیق برنامه‌ای اینترنتی و گفت‌وگو محور است که هفته‌ای یک بار با حضور مهمانان مختلف اعم از بازیگران، خوانندگان و… پخش می‌شود. این برنامه دارای طیف وسیعی از مخاطبان در اکثر رده‌های سنی است. بنابراین المان‌ها و هویت بصری برنامه باید طوری طراحی می‌شد که پاسخگوی نیاز بصری مخاطبان باشد.

با توجه به این مسئله طراحان گرافیک تصمیم گرفتند موضوع برنامه که رفاقت و دوستی بود را با ساده‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشند. یکی از مواردی که سفارش دهنده بر آن تأکید داشت استفاده از خطوط ایرانی در نشان نوشتاری بود. بنابراین طراحان عنوان برنامه را با استفاده از خوشنویسی نسخ نیریزی در قالبی انتزاعی طراحی کردند.

چالش‌های کار و منبع الهام آن

این پروژه نیز مانند دیگر پروژه‌های طراحی هویت بصری خالی از چالش و سختی نبوده است. یکی از مواردی که طراحان باید در طول کار به آن توجه می‌کردند، طراحی در خدمت محتوا بود.

به گفته طراحان گرافیک این مجموعه، پروژه‌ هویت بصری همرفیق 2 ماه زمان برد. دو ماه انتهایی تابستان 1399 استودیو آن تمام وقت و انرژی خود را برای خلق این مجموعه صرف کرده است.

مهم‌ترین چالش این پروژه حفظ محتوا با استفاده از کم‌ترین جزئیات ممکن بود. در روند خلق هویت بصری برنامه همرفیق، ایده‌ها و نظرات نوید جوادی هفت خان کمک کننده و اثرگذار بوده است. در نهایت با کنار هم قرار دادن تمامی نظرات و جزئیات، تصمیم بر آن شد که نشان تصویری با الهام از تصویر دو دوست که دست روی شانه‌های هم گذاشته‌اند طراحی شود.

ناصر حسنی و حسام‌الدین باقریان هر دو طراح گرافیک هستند و از سال 1390 در استودیو آن مشغول به فعالیت می‌باشند.

همرفیق همرفیق همرفیق همرفیق 1 طراحی هویت بصری برنامه اینترنتی طراحی هویت بصری برنامه اینترنتی همرفیق 4 کافه همرفیق

طراحی هویت بصری برنامه اینترنتی

 

پروژه دیگری از استودیو آن

 


image 
imageimageimage