طراحی هویت بصری شهر پورتو

در ماه ژوئن سال ٢٠١٤، استودیو وایت “White Studio” از سوی شهرداری‌ پورتو “Porto” -شهری در پرتغال- برای طراحی جدید هویت بصری پورتو دعوت شد. استودیو وایت یک آژانس تبلیغاتی در لندن است و تا به حال با شرکت های بزرگى همكارى نموده و جوایز متعددی در این زمینه در طول فعالیت هایش دریافت کرده است.

شهردار شهر پورتو از این استودیو دعوت کرد تا هویت بصری این شهر تاريخى را با حفظ اصالت این شهر از نو طراحی کند. چالش موجود بسیار واضح بود؛ شهر نیازمند یک سیستم بصری بود. هویتى بصری‌ که قادر باشد ارتباط با شهروندان را آسان و سازمان‌دهی کند و در عین حال بتواند سلسله مراتب مشخصی را تعیین کند که شهر، مردم و توريست ها را کنار یکدیگر جمع کند.
هدف استودیو وایت نشان دادن پورتو به عنوان یک شهر جهانی و شهری برای همه بود. این شهر سرشار از حیات، شخصیت‌ها، علایم و نمادها همراه با عادات و شیوه‌های زندگی روزمره، مناظر و افق‌های زیبا و منحصر به فرد بود و نمی‌توانست در چند ساختمان خلاصه شود. طراحان این استودیو اعتقاد داشتند که پورتو همیشه یک شهر پرشور و زنده بوده و  هویتش نباید ثابت و محدود باشد.
از این سو، تيم طراحان استودیو وایت در طراحی هویت بصری احساس راحتی داشتند، انگار در سرزمين خودشان هستند! آن ها با هر نشانه‌ای احساس آشنایی مى كردند و به خوبی توانستند به نتیجه ای خوب برسند. در ادامه تصاویری از این پروژه را با هم می بینیم:


 0e97a1b49b129b00bf35d8dd5a6813120f56f642242334947d4a5a6867100f13  
 3c09be4548e5a2c273e0caca4343a96a  3edcd84023bd08b8fd2d889872c49d69  
 
 
 24b7bd8804397e70f606e3085bbfd599  92b2b11ec387f16246896c57826fc627  7dbb53c487916740a32f1da875df2716

703a710996770cb46d52430293a45099 737a92c493d42975b20304b977b5dab2  747aa27c9758c623b3ca5f55eba8f96f  8a302c46f035ab3bec836327d120fb48 5396fa4778daf8ceeb984aec1cade321  9edd2b81652b8f1aa64b340f2e46d076 55753033c0656b05c527f32d9fe959bd  a3dd3991671a4c569593bfa7f606ffad  a79b9ce3b4628d09d6e59775fc03e13f  ad09486a53311a24abe8da24f1fef9df  b4edef071646c315b8defac5f7b24dd8  b56da37343c8ef50ce0c53b12dfe5ad8  1da56ddbced039b788401e713534599a d9f27100a4dab02da11d6ad65ea735b3  0daaa1a8a1bb9878b59265b6c4c8a50e eb06503ac5eee7ca20178115a31b55bc