در ماه ژوئن سال ٢٠١٤، استودیو وایت “White Studio” از سوی شهرداری پورتو “Porto” -شهری در پرتغال- برای طراحی جدید هویت بصری پورتو دعوت شد. استودیو وایت یک آژانس تبلیغاتی در لندن است و تا به حال با شرکت های بزرگى همكارى نموده و جوایز متعددی در این زمینه در طول فعالیت هایش دریافت کرده است.
شهردار شهر پورتو از این استودیو دعوت کرد تا هویت بصری این شهر تاريخى را با حفظ اصالت این شهر از نو طراحی کند. چالش موجود بسیار واضح بود؛ شهر نیازمند یک سیستم بصری بود. هویتى بصری که قادر باشد ارتباط با شهروندان را آسان و سازماندهی کند و در عین حال بتواند سلسله مراتب مشخصی را تعیین کند که شهر، مردم و توريست ها را کنار یکدیگر جمع کند.
هدف استودیو وایت نشان دادن پورتو به عنوان یک شهر جهانی و شهری برای همه بود. این شهر سرشار از حیات، شخصیتها، علایم و نمادها همراه با عادات و شیوههای زندگی روزمره، مناظر و افقهای زیبا و منحصر به فرد بود و نمیتوانست در چند ساختمان خلاصه شود. طراحان این استودیو اعتقاد داشتند که پورتو همیشه یک شهر پرشور و زنده بوده و هویتش نباید ثابت و محدود باشد.
از این سو، تيم طراحان استودیو وایت در طراحی هویت بصری احساس راحتی داشتند، انگار در سرزمين خودشان هستند! آن ها با هر نشانهای احساس آشنایی مى كردند و به خوبی توانستند به نتیجه ای خوب برسند. در ادامه تصاویری از این پروژه را با هم می بینیم: