هویت بصری مجموعه رستوران دگریل

رستوران دگریل ابتدا در سال ۲۰۰۱ در لندن افتتاح و پس از چند سال فعالیت تعلیق شده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸ تصمیم به احیای برند در ایران گرفته شد. پس از مذاکره سفارش دهنده با گروه Radiantcreatives به منظور طراحی هویت تصویری این برند ما تصمیم به استفاده کاراکتر در طراحی نشانه با استفاده از تکنیک اسکرچ برد و داستانی گرفتیم و با انتخاب سبک استیم پانک (steampunk) که نگاه مجددی است به دوره ویکتوریایی سعی کردیم حتی الامکان اصالت این برند و زادگاه آن را نشان دهیم و با قراردادن کاراکتر برند در وضعیت های داستانی مختلف بر اساس نام‌های مختلف زیرمجوعه برند، کار را به سرانجام رساندیم.

هویت بصری مجموعه رستوران دگریل

این پروژه در حدود ۱۴ ماه طول کشید که در ابتدا بخش هویت رفتاری و تفکری برند و پس از آن نشانه‌ها و هویت تصویری برند طراحی شد و همچنین تولید اقلام مصرفی و مورد نیاز این رستوران در قالب هویت تصویری منسجم انجام شد و همین رویکرد در حوزه طراحی محیطی رستوران نیز ادامه پیدا کرد.

تکنیک استفاده شده در این اثر از سبک‌های بسیار دشوار و با اصالت در تاریخ گرافیک است که در ایران بعید می‌دانم برندی برای طراحی نشانه خود از این تکنیک استفاده کرده باشد.

این پروژه با همکاری حامد طالقانی، مهدیه فرهادکیایی، شبنم احمدی، کیاوش شهرابی، عماد جعفری مقدم، پدرام تقوی و علی مولوی به سرانجام رسید.»



image 
imageimageimage
  1. نقاط قوتی که در این پروژه به چشم میخوره استفاده از رنگ های جسورانه به نسبت موضوع فعالیت برند و استفاده از تکنیک اسکرچبرد و استیم پانک هم توانسته به القای حس قدمت برند کمک کنه و از طرفی ترکیب این حس با رنگ های مدرن ، بالانس خیلی مناسبی در هویت بصری این برند بوجود آورده.
    نقطه ضعفی که میتونم بهش اشاره کنم که متاسفانه اشتباه رایجی هم هست و در اکثر لوگو دیزاین های امروزی در کشورمون کم و بیش بهش برمیخوریم
    توجه بیش از اندازه به هویت بصری و سهل انگاری در کانسپت لوگو ا.
    استفاده از تصویر موجودی زنده که قرار بعنوان غذا در بشقاب های مشتری سرو بشه اشتباه قابل گذشتی نیست و متاسفانه این فاجعه کانسبت به همین جا هم ختم نشده و ایده پرداز با شخصیت بخشی به کاراکتر مرحوم یا مقتول به جز خلق حس عذاب وجدان در ذهن مشتری کار بیشتر انجام نداده.
    یقیننا تیم استراتژیست و فروش این برند غفلت بزرگی در تایید این لوگو انجام داده هرچند که با این استثنا هویت بصری خوبی رو شاهد هستیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *