کفش شهپر با ۶۵ سال سابقه در زمینه تولید کفش با نشان کرگدن و عنوان شهپر که چندان ارتباط مفهمومی با نشان سابق ندارد فعالیت کرده است. طی جلساتی که در سال ۹۷ با سفارش دهنده برگزار شد مشخص شد این برند نیاز به یک هویت بصری تازه دارد که بتواند کل محصولات را تحت پوشش قرار دهد و توسعه پذیر باشد؛ از طرفی سفارش دهنده مایل بود نماد کرگدن هم به یکباره حذف نشود و به تدریج جای خود را به نماد جدید واگذار کند.
نتیجه فرایند طراحی، رسیدن به نمادی بر اساس کلمه شهپر بود که شخصیت و کاراکتر اصلی برند بر دوش آن گذاشته شد و تمام محصولات و بستهبندیها بر اساس آن طراحی و اجرا شد.
در طراحی این نماد تلاش شد که رفتاری مشابه نمادهای معتبر جهانی داشته باشد و قابلیت توسعه پذیری بر روی خود محصول را نیز بتواند داشته باشد. بستهبندیهای این مجموعه به بیش از دویست نوع محصول و پکیج مختلف میرسید و انبار محصولات پر از طرحهای متنوع و عجیب و غریبی بود که در طی سالها بوجود آمده و گیج کننده بود! و قرار بود تمام این بستهبندیهای متنوع نهایتا با نماد و رنگ سازمانی مشخص شده توسط طراح ، هدایت و مدیریت شوند.
به دلیل سابقه استفاده از نماد کرگدن و نگرانی سفارش دهنده از عدم ارتباط با نماد جدیدمینیمال و ساده شده نهایی قرار بر این شد برای عنوان شهپر و نماد گرگدن بطور جداگانه نشانه و لوگویی طراحی شود که تنها برای هویت سازمانی و اداری شرکت استفاده شود و نماد اصلی هویت بصری محصولات برند باشد.»
پروژه دیگری از حسن موسی زاده در روزرنگ را اینجا ببینید.