کشاورزی

طراحی هویت بصری گروه کشاورزی امین‌پردیس

انسان‌ها بدون آن که بدانند در ارتباطی نزدیک با الگوهای طبیعی قرار دارند. الگوها روابط را تعریف و سازماندهی می‌کنند و می توانند در طراحی هم برای برقراری ارتباطات بصری استفاده شوند، زیرا هدف طراحی برقراری ارتباط با مخاطب است و زبان الگوها به خلق معنی کمک می‌کند.

درک زبان الگوها، یکی از توانایی هایی است که بشر دارا بوده و از آنجا که الگو های انرژی با گذر زمان تغییر نکرده اند، یک مدل خوب و ماندگار برای بررسی به وجود می آورند.

درک زبان الگوهای طبیعی، یک توانایی غریزی است که ژن آن از اجدادمان به ما رسیده است. الگوها به ما کمک میکنند عوامل ثابت را شناسایی کنیم و پیش بینی کنیم که پاسخ مناسب در زمینه های مختلف چگونه است.

تمدن بشری، فواید بی کرانی برای رشد، درک و فهم انسان داشته است. ولی انسان حین گسترش ارتباطاتش در زندگی اجتماعی، نیازمند آن است که ارتباطاتش با طبیعت را فراموش نکند.

پروژه روز این هفته اختصاص دارد به هویت بصری گروه کشاورزی امین پردیس که توسط استودیو اوشیدا و محمد حسن بینا طراحی و تولید شده است.

مختصری راجع به گروه کشاورزی امین پردیس

مجموعه گلخانه ای امین پردیس با بیش از ۵۵ هکتار گلخانه در حال بهره برداری بزرگترین مجموعه گلخانه ای ایران به شمار می رود. این مجموعه توان تولید ۱۵۰۰۰ تن سبزی و صیفی گلخانه ای را در سال دارد. با توجه به شرایط تحریمی و کاهش شدید صادرات نفتی در کشور، این مجموعه توانسته است تا ۷۵ درصد از تولیدات خود را به خارج از کشور (کشورهایی اروپایی و عربی) صادر کند.

درباره پروژه

این پروژه در مهرماه سال 1399 کلید خورد، با توجه به موضوع پروژه که طراحی هویت بصری برای یک مجموعه گلخانه ای بود، بر آن شدیم تا با استفاده از احساس نشاط و شادابی حاصل از تنفس در طبیعت و با استفاده از الگوهای طبیعی، هویت قالب برند را طراحی کنیم.

با توجه به مخاطب اصلی برند که کشور های مقصد صادرات محصولات برند بودند و حس شادابی و تازگی حاصل از طبیعت، سعی کردیم تا رنگ ها، نشانه ها و المان های بصری به طور کامل گویای هویت این برند باشند و بر پایه ی ارتباط آیکونیک با الگوهای موجود در طبیعت طراحی شوند که البته بزرگترین چالش ما در روند طراحی، رسیدن به همین ارتباط و روش انتقال پیام به صورت بین المللی بود، که در نتیجه‌ی آن به استفاده از متدهای آیکونیک و ارتباطات غیرمستقیم رسیدیم.

بزرگترین الهام بخش ما در این پروژه، حال و هوای کشاورزی، حیات گیاهان و به طور کلی طبیعت بود.

کشاورزی کشاورزی  امین‌پردیس
 امین‌پردیس

image 
imageimageimage