پوستر برای فردا 2016 / «افراطی گرایی را به تاریخ بسپاریم»

فراخوان پوستر برای فردا 216 با موضوع “افراطی گری را به تاریخ بسپاریم” منتشر شد. در مقدمه این فراخوان آمده است:« توجه کنید که از افراط گرایی مذهبی سخن نمی گوییم. سخن از افراط در جامعه است، در سیاست، در محیط زیست، توزیع سرمایه و تمام مشکلاتی که ما در سطح جهان با آن مواجهیم.

هم اکنون، دارایی 62 نفر از افراط گرایان جهان به اندازه ثروت نیمی از مردم دنیاست؛ همان صنعتگرانی که تاثیرشان بر سیاست های زیست محیطی، آینده نسل بشر را تهدید می کند. بانکدارانی که به سود دلالان و زیان مردم، تورم های کاذب اقتصادی درست می کنند، کسانی که مذهب را دستاویز نفرت، خشونت و جنگ کرده اند.
حقیقت اینست که مرزهای ملیتی در سال 2016 کم کم بی معنا شده‌اند. مستقل از اینکه کجا زندگی می کنیم، همه ما برای مقابله یا در مواجهه با فجایع زیست محیطی به یک اندازه ضعیفیم، لازم است بدانیم که همه باهم در یک جهان زندگی می کنیم و بهترین راه ساختن دنیایی بهتر برای همگان، تلاش کردن در کنار هم است، برای فردا.
برای اندیشیدن به فردایی بهتر، باید با مقیاسی جهانی به آن بپردازیم. باید سیاست های مقابله را کنار بگذاریم و در گفت و شنود با یکدیگر، برای آموختن آنچه به واقع در جهان می گذرد تلاش کنیم.
اگر قرار است مساله ای حل شود، باید آن را باهم حل کنیم، با یافتن هر آنچه در ما مردم جهان مشترک است، نه با ملیت های منفرد، رنگ پوست ها، جنسیت ها و مذاهب.»

11204866_10154141221216178_7908532785954148352_n

پیام:
خشونت و عقاید افراطی فقط منجر به منفی گرایی می شوند: گفتمان خردمندانه و اقدام جمعی، ما را به آینده بهتری سوق می دهند. در این بین لازم است کنار یکدیگر باشیم تا جهان را باهم تغییر دهیم و به همین دلیل زمان آن رسیده که “افراط گرایی را به تاریخ بسپاریم”.

مشخصات آثار ارسالی:

فایل JPG، ۲۹۵۳x۴۱۳۴ پیکسل (به‌صورت عمودی)، با رزولوشن ۱۵۰dpi (که با چاپ اثر در سایز ۵۰x۷۰ سانتی متر هماهنگ باشد) و با مود رنگی RGB.

جوایز:
فراخوان پوستری برای فردا در نظر دارد تا  ۱۰۰ اثر برگزیده را در نمایشگاه “افراط‌گرایی را به تاریخ بسپاریم” که بخشی از رویداد “روزی برای فردا” است، شرکت دهد.
این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت حقوق بشر در شهرهای مختلف در دور دنیا (در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶) برگزار خواهد شد.
کتابی در مورد این نمایشگاه منتشر خواهد شد که شرکت‌کنندگان برگزیده یک نسخه از آن‌را رایگان دریافت خواهند نمود.

نحوه ی ارسال آثار:

۱. ابتدا از این لینک در سایت رجیستر (ثبت نام) کنید. پس از آن ایمیلی برای شما فرستاده خواهد شد که باید روی لینک ارسال شده در ایمیل کلیک کنید. سپس وارد اکانت خود شوید و فرم شرکت در فراخوان را تکمیل نمایید.
۲. در اکانت شخصی‌تان دکمه‌ی Upload a poster وجود دارد، با کلیک کردن روی آن به مسیر آپلود پوسترها هدایت خواهید شد.
۳. هنگام تکمیل فرم شرکت در فراخوان قسمت TITLEعنوان، TAGSبرچسب و DESCRIPTIONتوضیحات را کامل نمایید. اگر به صورت گروهی در فراخوان شرکت می‌کنید اسم سایر اعضای گروه را با کلیک کردن روی دکمه‌ی Add زیر قسمت CO-AUTHORS، اضافه نمایید. شرکت‌ها و استودیوهای طراحی باید به‌عنوان یک یا چند فرد/شخص در فراخوان شرکت کنند نه به‌عنوان یک سازمان یا شرکت.
۴. پوسترها را با مشخصاتی که در قسمت «مشخصات آثار ارسالی» نوشته شده است ارسال نمایید.
۵. می‌توانید تا ده اثر برای ما ارسال نمایید، اما لطفا در خلق آثار خلاقانه عمل کنید و آثار مشابه نفرستید.
۶. می‌توانید آثار خود را حداکثر تا ۱۰ جولای ۲۰۱۶ یعنی 20 تیرماه سال 95 ارسال نمایید.