فستیوال قهوه در استانبول با طعم تصویرسازی

بدون شک یکی از لذت بخش ترین جنبه های شهروند بودن این است که در رویدادهای فرهنگی شهر خود شرکت و حمایت کنید تا کمک کوچکی در تقویت کردن خود و دیگر شهروندان داشته باشید.

به عنوان مثال؛ شهر استانبول در ترکیه تجربیات جالبی را در طول سال برای شهروندان خود مهیا می کند. تمامی این فعالیت ها با تاثیرپذیری از فرهنگ و بافت معماری غنی استانبول زمینه ساز پیشرفت در فرهنگ آنها می تواند باشد. یکی از این رویداد ها که نام آن فستیوال قهوه استانبول ISTANBUL COFFEE FESTIVAL می باشد چندی پیش در این شهر برگزار شد.

این فستیوال، سال اول در مدرسه گالاتا گریک برپا شد و سال بعد در ترمینال هایدارپاسا و سال گذشته در پارک کوکوک و امسال نیز دوباره در همان محل برگزار گردید. مردم در این فستیوال گرد هم می آیند و با یکدیگر به معاشرت می پردازند و راجع به فرهنگ و مسئولیت هایی که بر دوش مردم است صحبت می کنند.

امسال در کنار این فستیوال یک رویداد هنری نیز برپا شد تا جذابیت آن بیشتر شود. مسئولین برگزاری به تصویرسازی به نام مورات کالکاوان Murat Kalkavan پیشنهاد دادند تا به جمع آنها بپیوندد و روی لیوان های قهوه را نقاشی بکشد. او با تکمیل این ایده به تصویرسازی چهره های شرکت کنندگان روی لیوان ها پرداخت که در ادامه می توانید آنها را ببینید:

منبع